عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی :

جنبش نرم افزاری بدون حمایت از نشریات تخصصی ابتر می ماند

خبرگزاری پانا: عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی : جنبش نرم افزاری بدون حمایت از نشریات تخصصی ابتر می ماند.

کد مطلب: ۵۰۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، حجت السلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب و با تاکید بر نقش پر اهمیت نشریات تخصصی در تکامل و پیشرفت جنبش نرم افزاری در کشور گفت: ماهیت و گستره جنبش نرم افزاری هم چون هر تمدن دیگری از نرم افزار و سخت افزار تشکیل می شود و مراد از سخت افزار همان ساختارهای اجتماعی و محصولاتی است که به دنبال تحقق آن جنبش نرم افزاری قدرت می گیرد و نشریات تخصصی بخش مهمی از سخت افزار این جنبش است.

به گزارش ستاد خبری اولین نمایشگاه نشریات تخصصی این نماینده مجلس در ادامه افزود: بسترهای ضروری برای توسعه جنبش نرم افزاری در کشور باید ابتدا نگاه دقیقی به نیازهای این مسئله در کشور داشته باشیم چرا که بدون شناخت آن تهیه ابزارها و بسترهای این مهم ممکن نیست.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: ماهیت و گستره جنبش نرم افزاری هم چون هر تمدن دیگری از نرم افزار و سخت افزار تشکیل می شود و مراد از سخت افزار همان ساختارهای اجتماعی و محصولاتی است که به دنبال تحقق آن جنبش نرم افزاری قدرت می گیرد.

وی تاکید کرد: به جرات می توان گفت نشریات تخصصی از ریل های اصلی حرکت جنبش نرم افزاری برای رسیدن به علم برتر و آزادی اندیشه است.

سلیمی هم چنین تصریح کرد: نشریات تخصصی با پیوند علوم و دستاوردهای جدید علمی به جامعه کانالی برای پیشرفت جامعه و هم چنین معرفی دستاوردهای هر یک از عرصه های علمی می شود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم تاکید کرد:نباید به دلیل کم بودن کیفی نشریات تخصصی در جامعه این طیف مهم از مطبوعات و نشریات را از یاد برد و برگزاری این دست از نمایشگاه ها گام بزرگی در راه رسیدن این نشریات به جایگاه حقیقی آن ها در جامعه است.

گفتنی است نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهاردهم اسفند به مدت یک هفته در مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سالن حجاب برگزار می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار