نوبت اول مبارزه با کرم خوشه‌خوار انگور در باغات ارومیه آغاز شد

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز نوبت اول مبارزه با کرم خوشه‌خوار انگور در باغات شهرستان ارومیه خبرداد.

کد مطلب: ۴۹۹۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، حسن پاشازاده با بیان این مطلب گفت: اطلاعیه نوبت اول کنترل کرم خوشه‌خوار انگور در مناطق دشت شهرستان ارومیه از یک خرداد ماه به مدت پنج روز و در مناطق کوهپایه از 6 خرداد ماه به مدت هفت روز با سموم توصیه شده، صادر شده است.


پاشازاده تصریح کرد: باغداران از سمپاشی بی‌رویه و تهیه سموم از شبکه غیرمجاز خودداری کرده و برای تکمیل اطلاعات خود به کلینیک‌های گیاه‌پزشکی ادارات حفظ نباتات شهرستان‌ مراجعه کنند.


مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: آفت خوشه‌خوار در حال حاضر جزو بزرگ‌ترین آفت انگور کشور بوده که کرمینه‌ای است که از تخم یک پروانه به وجود می‌آید و به وسیله تارهای شبیه به تار عنکبوت در حال تغذیه از غنچه مشاهده می‌شود و این تغذیه در بعضی مواقع چنان شدید است که تمام غنچه‌ها از بین می‌روند.


وی ادامه داد: اصلی‌ترین شیوه در مبارزه با آفات کشاورزی اعمال مدیریت تلفیقی کنترل آفات و پیش آگاهی‌ بخشی‌های دولتی و خصوصی و تعیین مناسب‌ترین زمان مبارزه با آفات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار