پزشک متخصص پوست و مو در گفت و گو با پانا:

آفتاب سوختگی دوران کودکی سبب بروز سرطان پوست دربزرگسالی می شود

پزشک متخصص پوست و مو گفت: قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به مدت طولانی و آفتاب سوختگی های دوران کودکی می تواند موجب بروز سرطان پوست در بزرگسالی شود.

کد مطلب: ۴۹۸۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد

یاسمین بزرگان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا، با بیان این مطلب، افزود: در تابستان اشعه خورشید شدیدتر است و نوزادان، کودکان و نوجوانان هم مانند بزرگترها در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید قرار می گیرند و با مراقبت از پوست کودک تان در تابستان می توان خطر بروز آفتاب سوختگی و احتمال بروز سرطان پوست در سال های آتی را به حداقل رساند.



وی ادامه داد: آفتاب سوختگی های متعدد در دوران کودکی خطر ابتلا به ملانوما که یک نوع سرطان پوست بدخیم است را افزایش می دهد و افزون براین، اشعه فرابنفش خورشید فرآیند پیری پوست را به وجود می آورد.


پزشک متخصص پوست و مو خاطر نشان کرد: در میانه روز که تابش اشعه خورشید به بیشترین مقدار خود می رسد، کودکان خردسال و نوزادان باید در خانه بمانند یا دست کم در سایه باشند؛ حتی، در روزهای ابری هم استفاده از کرم ضد آفتاب فراموش نشود.


وی با اشاره به اینکه در ساحل دریا به دلیل انعکاس نور خورشید روی آب، وزش باد امکان آفتاب سوختگی بیشتر می شود، اذعان کرد: کودکانی که پوست سفیدتری دارند، بیشتر در معرض خطر آفتاب سوختگی هستند و آن هایی که پوست تیره دارند هم می توانند از اشعه آفتاب اسیب ببینند.


بزرگان در پایان تاکید کرد: بعضی از والدین نگران هستند که کرم های ضد افتاب برای کودکان مضر باشد و آنهایی که مخصوص کودکان هستند، بیش از کرم های بزرگسالان اشعه خورشید را از خود عبور دهند و نفوذ پذیر باشند؛ ولی این طور نیست و کرم های ضد آفتاب کودکان هم درجه نفوذ پذیری یکسانی با کرم های ضد آفتاب بزرگسالان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار