نمایشگاه میراث مكتوب در خوی افتتاح شد

بمناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و همزمان با میلاد مهدی موعود (عج ) ، با حضور فرماندار و اعضای شورای اسلامی و مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگریآذربایجان غربی نمایشگاه نسخ خطی و کتب قدیمی و نفیس تحت عنوان میراث مکتوب ، در محل فضای نمایشگاهی موزه شهرستان خوی افتتاح شد.

کد مطلب: ۴۹۸۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تقدیر از اهداء کنندگان کتب و نسخ خطی گفت: امروزه مشارکت عمومی و مردمی در حفظ و نگهداری مواریث فرهنگی نقش مهمی را برعهده داردو می تواند در جهت اعتلای فرهنگی و بازشناسی هویت تاریخی اثرات مثبتی را به بار آورد.

در این نمایشگاه حدود چهل کتب و نسخ خطی قدیمی و نفیس که اکثراً با مضامین و محتوای مذهبی و عارفانه هستند به نمایش گذاشته شده اند همچنین بیست سند تاریخی مربوط به شهرستان خوی که قدیمیترین آن مربوط به دوره صفوی و اخیرترین آن ، دستخط مبارک امام راحل خطاب به روحانیون شهرستان خوی است ، در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

خاطر نشان می سازد که نمایشگاه مزبور همه روزه از ساعت 9 صبح لغایت 19 عصر. در محل فضای نمایشگاهی موزه شهرستان خوی برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار