معاون وزیر اقتصاد در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

عرضه کالاهای قاچاق با مجوز قانونی به بازار/کاهش زمان ترخیص کالا از گمرک به 5 ماه

خبرگزاری پانا:معاون وزیراقتصاد با اشاره به عرضه کالاهای قاچاق با مجوز قانونی به بازار توسط سازمان اموال تملیکی گفت: مدت زمان قانونی ترخیص کالا برای واردکننده کالا در گذشته 4 ماه بود که با فرصت تجدیدنظر4 ماهه به 8 ماه می رسید، اما این زمان در قانون جدید گمرکی به 3 ماه فرصت قانونی و 2 ماه تجدید نظر و درمجموع 5 ماه کاهش یافته است .

کد مطلب: ۴۹۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد

اردشیر محمدی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، درباره مشکلاتی که به دلیل تحریمها و گشایش اعتباراسنادی برای تجار وجود دارد و ترخیص کالا از گمرکات را با تاخیر مواجه کرده، گفت: کاهش مدت زمان قانونی ترخیص کالا یک پیش بینی قانونی است که در قانون اصلاح امور گمرکی مصوب شده و مطابق قانون گمرک مکلف است کالایی را که ترخیص نمی شود به سازمان اموال تملیکی اعلام کند.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی و معاون وزیراقتصاد افزود: مدت زمان قانونی ترخیص کالا برای واردکننده که در گذشته 4 ماه بود که با فرصت تجدیدنظر4 ماهه به 8 ماه بالغ می شد اما این زمان در قانون جدید گمرکی به 3 ماه فرصت قانونی و 2 ماه تجدید نظر و درمجموع 5 ماه کاهش یافته است .

وی در پاسخ به این سوال که چرا کالاهای قاچاق مجددا به بازار عرضه می شوند ،اظهارکرد: کالاهای قاچاقی که از سوی سازمان اموال تملیکی به بازار عرضه می شود قابلیت و سلامت لازم را دارا بوده و مشکلی در ارایه آنها به بازار وجود ندارد.

معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه بخشی از کالاهای قاچاق کشف شده پوشاک است، عنوان کرد: وسایل ارتباطی ،منسوجات و پوشاک از جمله کالاهای قاچاق است که مشکلی از نظر سلامت و بهداشت نداشته و به بازار عرضه می شوند.

محمدی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از کالاهای قاچاق امکان ورود از مبادی رسمی و گمرکی کشور را داشته اند ،عنوان کرد: هیچ مغایرتی از نظر استاندارد و مجوزهای عرضه کالاهای قاچاق به بازار وجود ندارد و طبیعی است کالاهایی به بازار عرضه می شوند که قابلیت قانونی برای عرضه را داشته باشند در غیر این صورت نسبت به انهدام آنها اقدام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار