مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل:

افزایش مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان در دستور کار است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های امسال ما تلاش برای افزایش مراکز سیار کانون به شکل فعال است.

کد مطلب: ۴۹۵۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،هاجرجمادیه اظهار کرد: قطعا با تامین مینی‌بوس و دیگر خودروهای اهدایی تلاشمان بر این است تا با مشارکت شهرداران و دهیاران کتاب‌ها و مراکز کانون را به شکل سیار راه‌اندازی کنیم تا با حضور در مناطق محروم و روستایی زمینه ارائه خدمات آنها فراهم آید.

وی گفت: در دنیای پرسرعت پیشرفت‌های علمی و گسترش علوم و فناوری‌های روز دنیا در کنار بهره‌مندی دانش‌آموزان از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رایانه و اینترنت باید آنها را وارد دنیای دیگری کنیم تا با کشف استعدادهای خود بتوانند در مسیر پیشرفت و توسعه واقعی قدم بردارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های امسال ما تلاش برای افزایش مراکز سیار کانون به شکل فعال است.

جمادیه بیان کرد: در کنار تجهیز و راه‌اندازی کانون‌های سیار قصد داریم در دو شهر مرکز کانون دائمی را نیز راه‌اندازی کنیم که در این زمینه به مساعدت مسؤولان نیازمند هستیم تا با راه‌اندازی این مراکز کودکان و نوجوانان را بیشتر با خدمات کانون و امکانات کانون آشنا کنیم تا زمینه برای شکوفایی و توانمندسازی استعدادهای آنها فراهم آید.

وی از افتتاح این مراکز ثابت و سیار این کانون در مناسبت‌های مختلف از جمله سوم خرداد فتح خرمشهر و چهارم مرداد روز اردبیل خبر داد و افزود: این مراکز در پارس‌آباد، مشگین‌شهر، اردبیل و سرعین راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل تصریح کرد: در شهر رضی با همکاری بخشدار این شهر ساختمانی در اختیار کانون قرار گرفته تا به عنوان مرکز کانون از آن استفاده کنیم.

جمادیه مشکل بزرگ در این زمینه را هزینه سنگین ساخت و ساز و تجهیز کانون اعلام کرد و ادامه داد: ما از افراد خیر انتظار داریم همانگونه که در مدرسه‌سازی مشارکت دارند در ساخت کانون برای رشد و تعالی کودکان و نوجونان آستین بالا زده و در این حوزه یاریگر ما باشند.

وی گفت: کانون در گروه سنی 6 تا 17 سال برای کودکان و نوجوانان ارائه خدمات می‌کند که ما امسال سعی داریم بیشتر در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته که از امکانات آموزشی، فرهنگی و تربیتی محروم هستند متمرکز شویم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل تولید کتاب در حوزه‌های داستان برای گروه سنی کودکان، شعر کودک و نوجوان و تولید بسیاری از اسباب بازی‌ها و فیلم‌های انیمیشن را یادآور شد و گفت: قطعا از تولید این آثار و مجموعه‌های گرانقدر حمایت می‌کنیم به طوری که تاکنون در مناسبت‌های مختلف از این کتاب‌ها و عروسک‌های با نگاه سنتی و بومی و محلی استقبال کردیم.

جمادیه اظهار کرد: امسال سال شکوفایی کانون است و ما در حوزه‌های مختلف با کمک دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی به راحتی می‌توانیم امکانات و زیرساخت‌های لازم را تدارک ببینیم تا زمینه‌ای فراهم آید که بیش از هر زمان دیگر در مسیر رشد و بالندگی نسل آینده گام‌های جدی و اساسی برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار