قائم‌مقام وزیر نیرو:

طرح‌های آبرسانی كرمان با تكیه بر توان متخصصان داخلی اجرا می‌شود

«ستار محمودی» قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: طرح‌های آبرسانی كرمان در راستای اقتصاد مقاومتی و با تكیه بر توان متخصصان داخلی اجرایی می‌شود.

کد مطلب: ۴۹۴۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به ‌گزارش پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، «ستار محمودی» در آئین آغاز عملیات اجرایی دو طرح آبرسانی استان كرمان، در سخنانی با بیان این مطلب و با اشاره به قرار داشتن جمهوری اسلامی در منطقه گرم و خشك آسیا افزود: وزارت نیرو تنگنای كمبود آب را در استان كرمان تشخیص داده و تصمیم گرفته تا پروژه‌ای با ویژگی‌های فنی بالا را به گونه‌ای كه تاكنون در كشور بی سابقه بوده است، جهت تأمین آب این استان عملیاتی كند.
وی با بیان اینكه پروژه‌هایی از این قبیل و خدماتی كه توسط وزارت نیرو به انجام می‌رسد بدون حمایت مؤسسات و سازمان‌های دولتی و حضور بخش خصوصی امكان پذیر نیست، گفت: استان كرمان لایق بهترین خدمات از سوی دولت است، این استان دارای جغرافیای خشك است كه در مقایسه با میانگین بارندگی 242 میلی‌متری كشوری، فقط از 125 میلی‌متر بارندگی برخوردار بوده است، این در حالی است كه این استان كارآفرین، ضمن عهده‌داری بخش عمده ای از اشتغال كشور، از نظر علمی نیز جزو سرآمد‌هاست.
محمودی با اشاره به اینكه پروژه‌های آبرسانی كرمان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و در جهت اقتصاد مقاومتی است كه تكیه بر توان متخصصان داخلی دارد، تصریح كرد: كشوری كه توان داخلی بالایی داشته باشد هرگز شكست نخواهد خورد.
وی تكیه بر توان و ساخت تجهیزات داخلی را پشتوانه بزرگی برای كشور دانست و درخصوص فرآیند سامانه تصفیه آب اظهار داشت: تصفیه‌خانه‌ها در پروژه‌های آبی، حكم پروژه مادر را دارند كه 70 تا 80 درصد این طرح‌ها از جمله طرح‌های سد سازی، پمپاژ و انتقال آب را تحت پوشش می‌گیرند.
قائم مقام وزیر نیرو با تاكید بر كمبود آب و زحماتی كه برای تأمین آب كشیده می‌شود، با توصیه به شهروندان به منظور مصرف بهینه آب، گفت: برای ترمیم یك سفره آب زیر زمینی كه در عمق 200 متری قرار دارد، 200 سال زمان نیاز است تا آب آن به حالت اولیه باز گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار