شبکه مدیریت ذخایر ژنتیکی کشور تشکیل می شود

رئیس کارگروه زیست‌بانک‌ها و ذخایر ژنتیکی و زیستی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی از تشکیل شبکه مدیریت ذخایر ژنتیکی کشور در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۴۹۴۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، بهزاد سرخی رییس کارگروه زیست‌بانک‌ها و ذخایر ژنتیکی و زیستی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این کارگروه در سال 95 تشکیل شبکه مدیریت ذخایر ژنتیکی کشور به منظور هم‌سو کردن اعضا برای راهبری سیاست‌های کارگروه است.

وی افزود: وظیفه اصلی این کارگروه مدیریت متمرکزحفاظت ذخایر ژنتیکی کشور به منظور بهره‌برداری بهینه از آن و تامین نهاده‌های زیست فناورانه لازم به منظور مشارکت در تامین امنیت غذایی و تقویت اقتصاد مقاومتی کشور است.

به گفته سرخی، هم ذخایر ژنتیکی ایران ثروت ملی هستند و وظیفه اصلی کارگروه زیست‌بانک‌ها و ذخایر ژنتیکی و زیستی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی حفاظت و نگهداری انواع گونه های آن است.

وی تصریح کرد: در دیگر کشورها نیز برنامه های منسجم و زیادی برای حفظ ذخایر ژنتیکی کشور خود دارند و حفظ آنها را بسیار ضروری می دانند، در کشور ما نیز باید به حفظ و نگهداری از این ذخایر ژنتیکی توجه کنیم و از همه ظرفیت کشور در این حوزه بهره بگیریم.

رییس کارگروه زیست‌بانک‌ها و ذخایر ژنتیکی و زیستی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی خاطرنشان کرد: این کارگروه به عنوان خط مقدم صیانت از ذخایر ژنتیکی کشور شناخته می شود و تلاش می کنیم در این راه از همه دستگاه های ذیربط و ظرفیت های آنها استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار