افتتاح 4 پروژه مهم مدیریت شهری در منطقه دو شهرداری همدان

همزمان با ایام پرخیر و برکت رجب، بوستان تفریحی حصار حاج شمسعلی به بهره برداری رسید و پروژه های بازسازی پارک شهید صابری، پوشش رودخانه شهرک شهید بهشتی و اصلاح هندسی چهارراه مزدقینه عملیاتی شد.

کد مطلب: ۴۹۴۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از همدان، در مراسم افتتاحیه پروژه‌های مذکور، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان ضمن قدردانی از تلاش اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان در راستای خدمت‌رسانی به مردم، گفت: ایجاد فضای سبز نقشی حیاتی در زندگی مردم و به ویژه مناطق محروم دارد.
آیت‌ا... غیاث‌الدین طه‌محمدی با بیان اینکه گسترش شهرها سبب افزایش مشکلات عمومی مردم می‌شود، اظهار کرد: توسعه فضاهای تفریحی و ورزشی، می‌تواند نقش مؤثری در بهبود زندگی اجتماعی داشته باشند.
وی ضمن توجه دادن مردم به نگهداری از فضاهای ایجاد شده توسط مجموعه مدیریت شهری، بیان کرد: چنانچه مردم در حفظ این فضاها کوشا باشند، مسؤولان نیز به گسترش چنین فضاهایی ترغیب و تشویق می‌شوند.
وی با بیان اینکه این اقدام مسؤولان شهری نمود یک عمل خیر است، گفت: به یقین مردم باید قدردان مسؤولان وظیفه‌شناس نظام باشند.
*خجسته: لایحه مدیریت یکپارچه شهری در دست بررسی
در ادامه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتظار مردم از مجموعه شهرداری و مدیریت شهری زیاد است، گفت: این مجموعه باید انتظارات مردم را برآورده سازد.
امیر خجسته با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری‌ها در مباحث بودجه‌های پایدار دچار مشکلاتی هستند، اظهار کرد: در این خصوص، لایحه مدیریت یکپارچه شهری از سوی مجلس در اختیار دولت قرار گرفته که امیدواریم با به کارگیری این لایحه، مدیریت شهری از آشفتگی‌های موجود رها شود.
وی بیان کرد: امیدواریم با توجه دولت به این لایحه، در سال جاری درآمدهای پایدار شهرداری‌ها افزایش یابد؛ چراکه به عقیده من شهرداری‌ها از جمله مظلوم‌ترین نهادها هستند که علیرغم مشکلات مالی، همواره از سوی مردم مورد سؤال می‌باشند.
خجسته عنوان کرد: در رابطه با شهرداری همدان رایزنی‌هایی به منظور جذب اعتبارات از سوی نمایندگان استان در مجلس صورت گرفت که این اقدام منجر به در اختیار گرفتن 2 میلیارد تومان برای شهرداری شد.
وی تصریح کرد: شهرداری‌ها نیازمند تقویت درآمدهای پایدار هستند و به همین منظور جذب بودجه‌های ملی حائز اهمیت است.
*عراقی: اطلاع از خدمات ارائه‌شده به مردم موجب تشویق و پرداخت به‌موقع عوارض می‌شود
معاون امور عمرانی استاندار همدان هم ضمن قدردانی از مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان در بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور، گفت: با مجموعه اقدامات صورت گرفته خلق خدا در آسایش و رفاه قرار می‌گیرند.
محمودرضا عراقی عنوان کرد: با توجه به زندگی ماشینی در عصر حاضر، شهروندان نیازمند خروج از زندگی ماشینی هستند و توجه به پروژه‌های فضای سبز، توجه به وضعیت روحی مردم است.
وی با بیان اینکه خدمات ارائه شده باید به اطلاع مردم برسد، گفت: چنانچه مردم بدانند که عوارض دریافت شده از سوی شهرداری فواید این چنینی برای آنها دارد، در پرداخت عوارض نیز کوشا خواهند بود.
*نظری: ساخت و سازهای غیرمجاز آینده شهر را به خطر می‌اندازد
رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این مراسم با اشاره به اینکه انبیای الهی برای احیای کرامت‌های اخلاقی مبعوث شده‌اند، گفت: چنانچه مسؤولان، اقدامات اثرگذاری در راستای کمک به زندگی شهروندی در شأن و منزلت عموم انجام دهند، به این ویژگی رسولان اقتدا کرده‌اند.
علی‌اکبر نظری ادامه داد: امیدواریم همه ما با اقتدا به این ویژگی پیامبران و از جمله پیامبر گرامی اسلام، خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در نقاط حاشیه‌ای شهر اشاره و بیان کرد: ضروری است در راستای مدیریت بسامان شهری، شهروندان پیش از اقدام به ساخت و ساز و تخریب فضاهای عمومی، مجوزهای لازم را از شهرداری دریافت و استعلام نمایند.
نظری عنوان کرد: در صورت توجه نکردن به مجوزهای مربوطه، آینده شهر با مشکلاتی مواجه خواهد شد که به یقین این مشکلات گریبان‌گیر نسل آتی خواهد شد.
وی افزود: مردم همچنین باید ضمن نظارت بر عملکرد خادمان خود در شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهر، وظایف خود را به شایستگی به انجام رسانند.
*رسولی: افزایش 3 هکتار به فضای سبز شهری با بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور
شهردار همدان نیز در مراسم افتتاحیه بوستان تفریحی شمسا، با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر زمینه به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی شهری فراهم شده است، گفت: اولویت مجموعه مدیریت شهری در اجرای پروژه مناطق محروم شهر است.
سیدمصطفی رسولی عنوان کرد: بوستان تفریحی شمسا در محل تلاقی شهرک شهید بهشتی، کوی امیریه و حصار حاج‌شمسعلی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و با توجه به محدودیت‌های موجود در سه منطقه فوق‌الذکر این پروژه مورد استفاده هر سه مجموعه است.
وی عنوان کرد: با اجرای پروژه‌های مذکور، در مجموع، 3 هکتار به مجموعه فضای سبز شهری افزوده شد که با این حساب سرانه فضای سبز منطقه دو شهرداری به 5/9 مترمربع رسید.
وی تصریح کرد: امیدواریم در سال مزین به اقتصاد مقاومتی با پیوست اقدام و عمل، پروژه‌های خوب و درخور مردم شهر عملیاتی شود.
*ابرارخرم: اصلاح و بازسازی پارک‌های محله‌ای کاهش ترافیک شهری را به دنبال دارد
مدیر منطقه دو شهرداری همدان نیز با بیان اینکه چهار پروژه بهره‌برداری از بوستان تفریحی شمسا، بازسازی پارک شهید صابری، اجرای پروژه پوشش رودخانه شهرک بهشتی و اصلاح هندسی چهارراه مزدقینه طی یک‌سال گذشته عملیاتی شد، گفت: در این راستا شورای اسلامی شهر، شهرداری، سازمان فضای سبز و پارک‌ها، سازمان زیباسازی و سایر ادارات خدمات‌رسان به یاری ما آمدند.
رضا ابرارخرم با اشاره به تعبیه 170 مترمکعب مخزن آب در بوستان شمسا به منظور آبیاری فضای سبز، اظهار کرد: این مخزن از مجموعه آب‌های قنات این منطقه تأمین شده که از این رهگذر، شبکه توزیع آب در سطح منطقه شهرک بهشتی امکان‌پذیر می‌شود.
وی بیان کرد: شبکه آبیاری بوستان شمسا هم‌اکنون مکانیزه است و سایر زیرساخت‌ها در اجرای این پروژه اساسی بوده است.
وی با اشاره به پروژه اصلاح هندسی چهارراه مزدقینه، گفت: این طرح در کمیته ترافیک مصوب و با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر عملیاتی شد.
وی افزود: دستاورد اجرای این پروژه، کاهش ترافیک منطقه و تسهیل عبور و مرور بوده است.
وی در خصوص بازسازی و اصلاح برخی فضاهای سبز شهری گفت: طی یک‌سال اخیر سه پارک اصلاح و بازسازی شد و اصلاح و بازسازی پارک پرواز اعتماد نیز در دستور کار شهرداری منطقه 2 می‌باشد.
وی تصریح کرد: به‌روزرسانی پارک‌های محله‌ای سبب کاهش ترافیک در مناطق محوری شهر خواهد شد.
لازم به ذکر است در این مراسم، به همت مجموعه مدیریت شهری، بوستان شمسا در 13 هزار مترمربع با 60 درصد فضای سبز و 40 درصد فضای پیاده‌رو و خدماتی با هزینه‌کرد 12 میلیارد و 850 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.
همچنین پروژه اصلاح هندسی چهارراه مزدقینه با صرف 28 میلیارد و 500 میلیون ریال عملیاتی شد که در این خصوص انجام زیرسازی، آسفالت‌ریزی، جدولگذاری بتنی، جدولگذاری گرانیتی، جابه‌جایی تأسیسات، ایجاد فضای سبز، رنگ‌آمیزی جداول، خط‌کشی و نصب علائم ترافیکی و نصب تابلوهای راهنمای مسیر مورد توجه قرار گرفت.
پروژه پوشش رودخانه شهرک شهید بهشتی و احداث چهارباغ در این منطقه نیز با هزینه‌کرد 10 میلیارد و 180 میلیون ریال به انجام رسید.
بازسازی پارک شهید صابری هم از دیگر پروژه‌های مورد بهره‌برداری بود که این پروژه با مساحت 5 هزار و 800 مترمربع، با 60 درصد فضای سبز و 40 درصد پیاده‌روسازی، فضای بازی و فضای خدماتی با صرف 3 میلیارد و 578 میلیون ریال عملیاتی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار