مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

بانوان توانمند و نخبه روستایی و عشایری استان اردبیل شناسایی می شوند

مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از شناسایی بانوان توانمند و نخبه روستایی و عشایری این استان خبر داد.

کد مطلب: ۴۹۳۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، فریبا محمدلو در نشست كارگروه تخصصی زنان و خانواده شهرستان كوثر با بیان اینكه در سال ‌های اخیر اقدامات خوبی برای شناسایی و ارتقای توانمندی های بانوان استان انجام شده افزود: امسال با همكاری بنیاد ملی نخبگان شناسایی زنان توانمند و نخبه روستایی و عشایری در تولید محصولات مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: با ارتقای مشاركت بانوان هم در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی و هم حوزه ‌های آسیب‌ شناسی و توان ‌افزایی اقدامات موثری در مناطق مختلف استان انجام خواهد شد.

مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل هدف از تشكیل این كارگروه را بحث كاهش طلاق ، اشتغال زنان ، كاهش آسیب های اجتماعی ، حمایت از تقویت زنان ، مبارزه با عوامل تخریب خانواده و توجه به نقش تشكل های مردم نهاد ذكر كرد.

محمدلو اظهار كرد: تحكیم بنیان خانواده ارزش بالایی داشته و زنان باید با حفظ هویت دینی و اسلامی و ارزش گذاری مشاركت بالایی در جامعه داشته باشند.

وی همچنین به برگزاری جلسات فصلی و ماهانه كمیته بانوان در شهرستان های استان اشاره كرد و گفت: از این طریق می توان مشكلات بانوان هر شهرستان را مورد بررسی قرار داده و به آنها رسیدگی كرد .

فرماندار كوثر نیز در این جلسه با اشاره به نقش بانوان در همه صحنه ها گفت: در سال جاری كه از سوی مقام معظم رهبری با نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نامگذاری شده باید در عمل نقش زنان در صحنه بیشتر باشد.

علیرضا علیپور افزود: شناسایی توانمندی بانوان شهرستان ها در حال انجام است و این امر موجب امید و نشاط برای زنان توانمند شهرستانی است.

وی اظهار كرد: برای تحقق این امر به اشتغال بازار محور ، آموزش مهارت های فنی حرفه ای و صنایع دستی و ورود به مباحث گردشگری در راستای ایجاد اشتغال پایدار برنامه ریزی شده است.

گفتنی است:شهرستان كوثر به مركزیت شهر گیوی در 85 كیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار