پزشک متخصص کودکان و نوزادان در گفت و گو با پانا:

بسیاری از کودکان در روزهای بهاری به عفونت معده و روده مبتلا می شوند

پزشک متخصص کودکان و نوزادان گفت: بسیاری از کودکان در روزهای بهاری به عفونت معده و روده مبتلا می شوند که این بیماری در اثر التهاب های معده و روده به وجود می آید.

کد مطلب: ۴۹۱۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد

«توحید الهی» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا اظهار داشت: بسیاری از کودکان در روزهای بهاری به عفونت معده و روده مبتلا می شوند که این بیماری در اثر التهاب های معده و روده به وجود می آید و شایع ترین علت بروز آن التهاب عفونت های ویروسی است و آنتی ویروس ها از شایع ترین عوامل روز این بیماری هستند.


وی با اشاره به اینکه این بیماری معمولا در بهار و پاییز و زمستان شیوع دارد، افزود: کودکان مبتلا به این بیماری به دردشکم، اسهال و استفراغ و گاهی اوقات تب دچار می شوند و اگر اسهال و استفراغ به مدت طولانی ادامه پیدا کند باعث می شود بدن کودک آب زیادی از دست دهد و دچار کم آبی شود.


پزشک متخصص کودکان و نوزادان ادامه داد: آلودگی های غذایی نیز ممکن است باعث این عفونت ها شوند و چون ویروس عفونت معده و روده از طریق دهان وارد بدن کودک یا نوزاد می شود در صورت عدم درمان باعث شل شدن شکم کودکان و اختلال در وزن گیری آنها می شود.


وی گفت: خوشبختانه واکسن این بیماری در دسترس است و با رعایت بهداشت دست و دهان می توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد؛ البته اغلب عفونت های معده و روده خود به خود درمان می شوند و به درمان دارویی نیازی ندارند اما مادران باید برای جبران کمبود آب فرزندان خود، به آنان مایعات زیاد یا سرم خوراکی بدهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار