محمد فنایی در گفت و گو با پانا:

کمبود امکانات در اشتباهات تاثیرگذار است/ نباید روی داورها مانور داد

کمک داور ایرانی فینال جام جهانی معتقد است اگر امکانات لازم برای تیم های داوری فراهم می شد ضریب اشتباهات پایین تر می آمد.

کد مطلب: ۴۹۰۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد

. محمد فنایی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی پانا در خصوص اشتباهات داوری در هفته بیست و هشتم لیگ برتر که سر و صدای زیادی را برپا کرده است گفت:در هفته های پایانی استرس زیادی وجود دارد نه تنها برای تیم ها و بازیکنان بلکه برای همه که داوران هم از این قاعده مثتثنی نیستند. داوران فکر می کنند هر مشکل پیش بیاید تیم ها به دنبال این است ناکامی هایشان را به گردن داور بیاندازند،در کشورهای جهان سوم از این اتفاقات زیاد پیش می آید.

وی ادامه داد: به نظر من داوران باید تمرکز بیشتری داشته باشند وکمیته داوران و دپارتمان داوری باید داوران را بیشتر توجیه کند و از لحاظ روحی و روانی آنها را به سطح بالاتری برسانند،این مسائل می تواند نتایج بهتری داشته باشد. به نظر من اشتباهات داوری کم و زیاد است ولی به هر حال وجود دارد. با این فضای محیطی فوتبال و نداشتن امکانات و فناوری تاثیر گذار است. اگر امکانات بود می توانست در بازی های حساس به کمک داوران بیاید که این اتفاقات را کم تر شاهد باشیم.داور ها باید برای این اتفاقات یک توجیه قابل قبولی را ارائه دهند،به غیر از این موضوع چنیش در درپارتمان داوری خیلی می تواند مهم باشد که باید کمک داور ها با داور ها هماهنگ باشند که این موارد می تواند کمی از ضریب اشتباهات را کم کند .

فنایی در پایان توصیه کرد: کمیته و دپارتمان باید کمک داور ها را با یکدیگر هماهنگ کند چون بازی ها خیلی حساس است. ما نباید روی داورها مانور دهیم ،اگر دپارتمان تیم داوری را طوری بچیند که هماهنگ تر باشند فشار کمتری رو داوری است. اگر بتواند هماهنگ کند اشتباهات کمتری را شاهد می باشیم؛ نمی توان داور از خارج برای بازی ها آورد.خود تیم ها باید کمی آرامش داشته باشند،متاسفانه اینطور نیست و همه این آمادگی را دارند که سمت داوری هجوم بیاورند و نادر ترین کشور دنیا در این زمینه هستیم و همه در این زمینه استاد هستیم.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار