گفت و گوی پانا با دانش آموزان هنرمند موسیقی:

موسیقی رنگ و بوی آرامش به دنیا می دهد/ساز زدن بهترین شیوه بروز احساسات

دانش آموز شرکت کننده در سی و چهارمین دوره استانی مسابقات فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی بیان داشت:موسیقی دنیایی آرامش بخش را ایجاد می کند که می توانم تمام احساسات درونیم را بیان کنم.

کد مطلب: ۴۸۹۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،سومین روز از سی و چهارمین دوره استانی مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزی آذربایجان شرقی در حالی برگزار شد که رقابت های دختران در تک نوازی کار خود را آغاز کرد.

هنرنمایی بسیار زیبا و باشکوه این دانش آموزان در کنار استقبال بی نظیر اولیا و مربیان در مجتمع آموزشی طرح نو تبریز خبرنگار پانا را پای صحبت برخی از این نوجوانان با استعداد کشاند.

کیانا مشیرآبادی دانش اموز 14 ساله از ناحیه 1 تبریز در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت:در راه های اول کارم با ساز،ارف بلز که نوعی موسیقی کودک است کار می کردم و بعد از سال چهارم ابتدایی با علاقه ای که به صدای این ساز داشتم کار با فلوت را حرفه ای شروع کردم.

وی بیان کرد:کار حرفه ای خودم را با معلم خصوصی در مدرسه آغاز کردم و در طول 5 سال توانستم پیشرفت خوبی داشته باشم.

این دانش آموز هنرمند اظهار کرد:در این راه پدرم بهترین مشوقم بود و مسئولین آموزش و پرورش با برگزاری چنین مسابقاتی انگیزه بیشتری برای دانش آموزان علاقمند ایجاد می کنند.

مشیری فر در پایان از کسانی که می خواهند وارد این رشته شوند تلاش وافر را خواستار شد و افزود:نباید علاقمندان این هنر کار را نیمه رها کنند.

شکیبایی،اعتماد به نفس و استعداد رازهای پیشرفت در هنر موسیقی است

آیسا مصباحی دانش آموز پیانیست مقطع دوم دبیرستان از مدرسه انقلاب اسلامی تبریز در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد:از 9 سالگی کار موسیقی را به صورت خصوصی در بیرون از مدرسه آغاز کردم و صورت جدی و منظم تمرین داشتم.

وی افزود:کارم را با نواختن ارگ شروع کردم و بعد پیانو را ادامه دادم و هم اکنون 5 سال است پیانو می نوازم.

مصباحی با بیان اینکه موسیقی بسیار آرامش بخش است ،گفت:وقتی پیانو می زنم گویی تمام احساسات درونی ام خالی می شود و پا به دنیای پر از احساس و آرامش پا می گذارم.

دانش آموز پیانیست با خاطر نشان ساختن اینکه برای اولین بار است که با تشویق معلمان مدرسه در این مسابقات شرکت می کنم،افزود:با تمرین و تلاشی که داشته ام امیدوارم در رشته پیانو به کشوری راه یابم.

وی اذعان داشت:موسیقی در ابتدای کار شیرین نیست و تقریبا دو سال طول می کشد تا روند کار را یاد بگیری که شکیبایی،اعتماد به نفس و استعداد رازهای پیشرفت در هنر موسیقی است.

سه بار کنسرت کارگاهی داشتم

دونا محمدپور دانش آموز مدرسه فرزانگان ناحیه 4 تبریز در گفت و گو با خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،گفت:با علاقه ای که از کودکی به آهنگ های آذری داشتم حدود 5 سال است ساز می زنم.

وی تصریح کرد:من ساز قپور (عاشیق سازی) کار می کنم و قُپوز سازی است متشکل از از یک کاسه طنینی گلابی شکل و دسته‌ای مانند دسته تنبور که نواختن این ساز در میان ترکمانان و ایرانیان آذری رایج است.

محمدپور بیان داشت:پدرم استاد کمانجه هستند و از کودکی مشوق و راهنمای من بودند و در برخی مراسم های مدرسه نوازندگی می کنم و نزدیک سه بار کنسرت کارگاهی داشتم.

این دانش اموز هنرمند با بیان اینکه سطح مسابقات در استانی بسیار خوب است،افزود:از تمامی مسئولین آموزش و پرورش به خاطر ایجاد چنین مسابقات با رقابت سالم تشکر می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار