فروشنده سنجاب در سایت دیوار، دستگیر شد

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: فردی که آگهی فروش سنجاب در سایت نیازمندی های دیوار را سفارش داده بود توسط یگان حفاظت محیط زیست استان همدان دستگیر شد.

کد مطلب: ۴۸۶۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از همدان، عادل عربی با بیان این خبر افزود: چند روز پیش فردی سنجاب درختی سالم را در سایت خرید و فروش دیوار، در معرض فروش گذاشته بود که توسط یگان حفاظت محیط زیست استان همدان دستگیر و تحت پیگرد قضایی قرار گرفت.
عربی ادامه داد: افرادی که اقدام به عرضه و فروش حیوانات وحشی از جمله سنجاب کنند، به یک تا 6 ماه حبس و 10 تا 100 هزار تومان جزای نقدی محکوم می شوند.
وی با تاکید بر اینکه نگهداری حیوانات وحشی بر اساس ماده 31 آئین نامه اجرایی قانون شکار و صید ممنوع است گفت: خرید و فروش‌ـ عرضه‌ و نگهداری‌ و حمل‌ و صدور كلیه‌ جانوران‌ وحشی‌ زنده‌ و كشته‌ و اجزاء آنها بدون‌ تحصیل‌ پروانه‌ از سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ ممنوع‌ است‌.
وی در خصوص وضعیت سنجابی که در معرض خرید و فروش قرار گرفته بود بیان کرد: این گونه بومی ایران است و پس از تعیین تکلیف مقام محترم قضایی به زیستگاه خود باز می گردد.
وی خاطرنشان کرد: به منظور مقابله با تخلفات حوزه شکار و صید در اینترنت، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، موضوع در دستور کار ادارات کل قرار گرفته و هرگونه تخلف کشف شده شامل تبلیغات حیات وحش به منظور خرید ، فروش، واردات، صادرات، نگهداری حیوانات در منازل و ... از طریق محاکم قضایی مورد پیگرد قرار می گیرد.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: سایت ها و کاربران شبکه های مجازی می بایست از مفاد قانون آگاهی داشته باشند تا این گونه معاملات به دلیل غیر قانونی بودن از این طریق انجام نگردد و جلوی موارد مشابه گرفته شود.
وی یادآور شد: حفاظت محیط زیست استان همدان در صورت مشاهده اینگونه تخلفات با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار