34 هزار هکتار از مزارع گندم آذربایجان غربی علیه علفهای هرز سمپاشی شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با آغاز عملیات مبارزه شیمیایی با علف های هرز، از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون ، درحدود 34هزار و 266 هکتار از مزارع گندم آبی و دیم استان عملیات سمپاشی انجام گرفت.

کد مطلب: ۴۸۶۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، حسن پاشازاده با اعلام اینکه این سمپاشی در قالب عملیات مبارزه شیمیایی با علف های هرز پهن برگ و نازک برگ در استان صورت گرفته است، افزود: با توجه به محدودیت زمانی، زارعان گندم کار در صورت نیاز به عملیات سمپاشی در مزارع با رعایت موارد فنی و کارشناسی هر چه سریع تر باید اقدام لازم را به عمل آورند.

وی ادامه داد: برابر بازدیدهای مکرر از اماکن و مزارع غلات آبی و دیم و بررسی گزارشات و فرم های زیستی سن غلات دهستان ها، اولین ریزش سن مادری در سال جاری در مزارع غلات استان در شهرستانهای شاهین دژ و بوکان به صورت موردی مشاهده شده است و تا کنون در سطح نه هزار و 500 هکتار از مزارع غلات این دو شهرستان بر علیه سن مادری مبارزه شیمیایی انجام شده است.

پاشازاده تصریح کرد: با توجه به نوسانات دما و بارندگی بهاره ، هنوز توصیه مبارزه شیمیایی با سن در دیگر شهرستانها به دلیل عدم تخلیه کامل سن مادری از اماکن زمستان گذران آغاز نشده است.

وی از پایش مستمر مزارع گندم آبی و دیم از نظر تراکم آفت سن گندم در سطح استان خبر داد و گفت: به علت تغییرات شدید آب و هوایی و سرمای حاکم بر استان فعلا مبارزه با سن مادری در استان به حد نرم نرسیده است اما کمیته های شهرستان فعال بوده و پایش مزارع برای کنترل آفت در جریان است.

گفتنی است مبارزه با سن مادری از 17 فروردین ماه سال جاری در سطح استان آغاز شده است و همچنان ادامه داردو همچنین مبارزه با سن پوره نیزبا در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و ریزش سن معمولا" از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار