«نازنین زهرا» از «ستایش» پیشی گرفت

خبرگزاری پانا: سال گذشته سومین نام دارای بیشترین فراوانی در میان دختران، «ستایش» بود که امسال تاکنون نام «نازنین زهرا» این رتبه را به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۴۸۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت‌احوال، با بیان اینکه بسیاری از ایرانیان خارج کشور با رسیدن به سن جوانی، نام خود را تغییر می‌دهند، از ایرانیان خارج از کشور درخواست کرد که در نام‌گزینی برای فرزندان خود، از اسامی متناسب با فرهنگ ایرانی، اسلامی استفاده کنند.

محسن کرمی، با بیان اینکه یکی از معضلات سازمان ثبت ‌احوال با ایرانیان خارج کشور، انتخاب نام است، اظهار کرد: والدینی که در خارج کشور صاحب فرزند می‌شوند، معمولا نام‌هایی را انتخاب می‌کنند که تناسبی با فرهنگ ایرانی، اسلامی ما ندارد و این قضیه گاهی موجب می‌شود که فرزندان با رسیدن به سن جوانی نام خود را متناسب فرهنگ و هویت ایرانی، اسلامی خود تغییر دهند.

وی در ادامه، با اشاره به رویکرد اسلامی ایرانیان در انتخاب نام در طول صد سال گذشته، اظهار کرد: در طول عمر سازمان ثبت‌احوال، یعنی طی 94 سال گذشته، بیشترین نام پسران به ترتیب فراوانی، محمد، علی، حسین و مهدی بوده است. ضمن اینکه بیشترین نام دختران در این دوره زمانی، فاطمه، زهرا، مریم و معصومه است.

معاون سازمان ثبت‌احوال آخرین آمار فراوانی نام در سال جاری تاکنون را هم اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیشترین فراوانی نام پسران به ترتیب به امیرعلی، امیرحسین و ابوالفضل اختصاص دارد و نام‌های فاطمه، زهرا و نازنین زهرا هم فراوان‌ترین اسامی دختران بوده است.

به گزارش ایسنا،‌ سال گذشته سومین نام دارای بیشترین فراوانی در میان دختران، «ستایش» بود که امسال تاکنون نام «نازنین زهرا» این رتبه را به خود اختصاص داده است.

منبع: نامه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار