۲۰هزار لیتر گازوئیل وارد رودخانه تجن شد

به دنبال جاری شدن سیل در شهرستان ساری و نشت لوله فراورده های نفتی، ۲۰هزار لیتر گازوئیل وارد رودخانه تجن شد.

کد مطلب: ۴۸۶۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، به دنبال جاری شدن سیل در شهرستان ساری، خط لوله انتقال فراورده های نفتی بر اثر فشار آب دچار تخریب و نشتی شده و حدود ۲۰ هزار لیتر گازوئیل وارد رودخانه تجن ساری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری در این باره گفت: حوالی ساعت ۲۰٫۳۰ شب یکشنبه 29/۱/95 به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر استشمام بوی نفت در اطراف رودخانه تجن، پرسنل محیط زیست شهرستان ساری شبانه عازم منطقه شدند.

بهرام فغانی اظهار داشت: کارشناسان متوجه شدند که فراورده های نفتی وارد رودخانه شده و در بررسی ها مشخص گردید کانون انتشار آلودگی حدود ۵ کیلومتری بالادست شهر ساری (پایین دزا)می باشد.

وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته خط لوله فراورده های نفتی به قطر ۱۴ اینچ متعلق به شرکت ملی نفت ایران که از پالایشگاه تهران وارد مازندران می شود بر اثر جاری شدن سیل و فشار آب دچار تخریب و نشتی شده است.

فغانی با اشاره به اینکه بر آورد دقیق میزان فراورده های نفتی خارج شده از لوله امکان پذیر نیست، اظهار داشت: بر اثر این حادثه حدود ۲۰ هزار لیتر گازوئیل وارد رودخانه تجن شده است.

وی ضمن بیان اینکه ساعاتی پس از این حادثه با هشدار کارشناسان محیط زیست و حضور عوامل شرکت نفت خط لوله مذکور کاملا بسته و مهار شد، افزود: پس از مهار شدن خط لوله کارشناسان محیط زیست به پایش در مسیر رودخانه تجن پرداختند که لکه های نفتی در برخی از نقاط مسیر رودخانه مشاهده گردید که نمونه برداری و به آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران ارسال شد.

فغانی در خصوص تلفات ماهیان در اثر این حادثه بیان داشت: تا این لحظه به غیر دوازده عدد ماهی که علت مرگ آنها نیز هنوز بررسی نشده، تلفات دیگری در میان آبزیان مشاهده نشده است که با توجه به سیلابی و گل آلود بودن آب رودخانه و مشخص نشدن نتیجه آزمایشات، بررسی و تعیین دقیق میزان خسارات وارده میسر نمی باشد.

بهرام فغانی اظهار داشت: حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی در سراسر دنیا همواره با خسارت مالی، جانی و محیط زیستی متعددی همراه است که جلوگیری از آنها امکانپذیر نیست، چنانکه بر اثر سونامی در کشور پیشرفته ای همچون ژاپن نیز به تاسیسات هسته ای خسارت وارده شده و موجب آلودگی فراوان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار