رئیس اتاق ایران مطرح کرد:

تمركز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بر اقتصاد مقاومتی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران گفت: در دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تصمیم گرفته شده است كه 24 بند اقتصاد مقاومتی تقسیم بندی و در هر جلسه یكی دو بند از این سیاست ها مطرح و بررسی شود.

کد مطلب: ۴۸۵۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا محسن جلال پور در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، در پاسخ به پرسشی در مورد راهكارهای همكاری دولت و بخش خصوصی در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: برخی از مسائل مرتبط با اقتصاد كشورمربوط به حوزه های زیربنایی اصلی نظیر قوانین كار، قوانین مالیاتی و قانون تامین اجتماعی است كه همه اینها به دولت و وزارتخانه های دولتی مرتبط می شود.
جلال پور گفت: در نشست امروز همچنین مطرح شد كه بسیاری از مسائلی كه فعالان بخش خصوصی با آن روبرو هستند در وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و كار، تعاون و رفاه اجتماعی - كه در نشست امروز حضور داشتند - می تواند رفع شود.
وی افزود: ما امروز تصمیم گرفتیم كه در هر جلسه ای برخی از این موارد با دستوركار قبلی و اعلام قبلی و دعوت از صاحبنظران و صاحب اثران مورد بررسی قرار دهیم و نتیجه گیری كنیم.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بر اساس قانون و مصوبه مجلس، در سال 95 همه مصوبات شورای گفت و گو باید ظرف یك ماه در هیات دولت مطرح و تصمیم گیری شود؛ این موضوع قبلا وجود نداشت و در سال گذشته در مجلس تصویب شد.
جلال پور در پاسخ به پرسشی در مورد افزایش صادرات نفت خام و اینكه آیا این اتفاق یك مزیت است یا یك عیب، گفت: كار گذر از یك دوران به دوران دیگر زمانبر است؛ اگر كشور ما به این نتیجه رسیده باشد كه اقتصاد ما را از نفت جدا كند و به اقتصاد متكی بر مردم و بخش خصوصی متصل كند، باید دوره ای برای آن در نظر بگیریم.
وی ادامه داد: اگر منابع اضافه شده حاصل از منابع نفتی بطور مستقیم به جامعه تزریق شود، اشتغال ایجاد نمی كند، رشد اقتصادی به دنبال نخواهد داشت و توسعه پایداری ایجاد نخواهد كرد.
جلال پور گفت: پول نفت هیچ اشتغال و توسعه پایداری به وجود نمی آورد، كما اینكه بزرگترین درآمدهای نفتی را امروز كشور عربستان دارد و بیشترین میزان بیكاری و بیشترین تزلزل در اقتصاد را نیز در این كشور مشاهده می كنیم.
رئیس اتاق بازرگانی ایران اضافه كرد: در عین حال اگر این منابع درجهت بهبود فضای كسب و كار و راه اندازی تولید هزینه شود، امری بسیار پسندیده است؛ داشتن نفت یك نعمت است اما چگونگی هزینه كردن منابع نفتی مهم است.
وی خطاب به مسئولان دولتی تاكید كرد: اگر فروش نفت افزایش پیدا كرد، این را عاقلانه مصرف كنیم و در راهی مصرف شود كه افزایش تولید ملی، بهبود فضای كسب و كار و همچنین بهبود شرایط بنگاه های اقتصادی را به دنبال داشته باشد و نهایتا موجب شود در آینده بتوانیم اقتصادی بدون نفت را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار