برگزاری کارگاه آموزشی طرح محیا/ توانمند سازی زنان فرهنگی سرپرست خانوار

کارگاه آموزشی یک روزه طرح محیا ( توانمند سازی و دانش افزایی زنان فرهنگی سرپرست خانوار ) در اهواز برگزار شد.

کد مطلب: ۴۸۵۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا ازخوزستان، کارگاه آموزشی یک روزه طرح محیا( توانمند سازی و دانش افزایی زنان فرهنگی سرپرست خانوار) به میزبانی امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان برگزار شد.

در این کارگاه مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: جامعه سالم منوط به داشتن مادران و زنان سالم است. هیچ جامعه وتمدّنی به حیات ادامه نمی دهد مگر اینکه جامعه زنان و دختران سالم داشته باشد.

محمد تقی زاده تصریح کرد: سقوط، انحطاط وپیشرفت تمدن ها در سایه ی عملکرد بانوان است و تاریخ این را به اثبات رسانده است و زنان در بسیاری از جاها نقش زیادی داشته اند.

وی افزود: كتاب جامعه دو بخش دارد بخش اول ، شناخت و معرفت عمیق نسبت به هویت دینی، ملی و فرهنگی و شناخت واژه های ساده مثل محبت، دوستی، هم دلی وهم زبانی و فراگیری زندگی اجتماعی است كه اگر به خوبی محقق شود فصل دوم كه تولید علم و تكنولوژی وکار وتلاش در همه زمینه هاست بهتر و راحت تر محقق می شود.

تقی زاده اظهار نمود:معتقدم خانم ها در فصل اول بسیار اثرگذارند و می توانند ساده ترین واژه های زندگی اجتماعی را به فرزندان به خوبی آموزش دهند.

مدیر کل آموزش وپرورش خوزستان یادآورشد: اگر می خواهیم منشأ هر حرکتی را در طول تاریخ ودر شرایط فعلی دنبال کنیم ، بخشی از آن در نوع نگاه ما به دختران وجامعه زنان است. اگر بخواهیم فرزند سالم داشته باشیم باید مادران سالمی داشته باشیم. لذا یکی از اولویت های آموزش و پرورش خوزستان در برنامه توسعه استان ، نگاه ویژه به مدارس دخترانه است و با توجه به اینکه خوزستان یک استان عشایری است ، دانش آموزان دختر بیشتر در معرض آسیب هستند و با همکاری و تلاش بیشتر باید برای آنان برنامه ها ی بسیار خوبی تدوین و اجرا کنیم.

در ادامه ، لیلی نظر پور مشاور امور بانوان این اداره کل ضمن گزارشی از اجرای طرح محیا گفت: این طرح تعداد 310 نفر از بانوان فرهنگی را تحت پوشش قرار داد.

وی در ادامه افزود: نقش زن در ایجاد آرامش و امنیت در خانواده از مسائل ارزشمندی است که نقش بی بدیلی در استحکام بنیان خانواده داشته است.

نظرپور با استناد به آیات نورانی قرآن کریم گفت: انسان ها در طول زندگی خود انتخابهای گوناگونی دارند که تعیین کننده سرنوشتشان می باشد.

وی در ادامه با اشاره به ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار یادآور شد: این ستاد در حمایت از برنامه های توانمند سازی زنان سرپرست خانوار اهتمام خود را بر ارتقا سطح دانش، بینش و مهارت جامعه هدف و رساندن آنان به سطح مطلوبی از توانمندی متمرکز نموده است.

در این مسیر علاوه برنگرش جامعه نسبت به توانمند سازی به عنوان یک فرآیند مستمر و پایدار ، نگاه آسیبی و یا حمایتی صرف به زنان سرپرست خانوار حذف شده است.

شایان ذکر است: در این کارگاه خانم زنگنه مدرّس کارگاه حقوق به بیان نکات لازم پرداخت و زنان توانمند ایرانی در طول تاریخ نیز معرفی شدند و از زنان سرپرست خانوارفرهنگی توسط مدیر کل و امور بانوان استان تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار