هشدار شركت آب منطقه ای تهران؛

احتمال وقوع سیلاب در رودخانه ها و مسیل ها در ایام پایانی هفته

دبیر كمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شركت آب منطقه ای تهران نسبت به بارش شدید باران و سیلابی شدن رودخانه های استان در روزهای پایانی هفته جاری هشدار داد.

کد مطلب: ۴۸۳۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شركت آب منطقه ای تهران، بهروز صفا افزود: برپایه اعلام سازمان هواشناسی كشور مبنی بر ورود یك سامانه بارشی از سمت غرب كشور و گسترش آن به استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مركز و دامنه های جنوبی البرز تا پایان هفته، احتمال بارش شدید باران و وقوع سیلاب در رودخانه ها و مسیل های سطح استان وجود خواهد داشت.
به گفته این مقام مسئول، باتوجه به شرایط بارشی در فصل بهار و بارش باران در روزهای پایانی هفته، امكان وقوع سیلاب های مخرب در سطح حوضه های آبریز، رودخانه ها و مسیل های استان تهران دور از ذهن نیست.
وی با هشدار به مسافران و گردشگران گفت: گردشگران كه در این روزها و بویژه در پایان هفته قصد تفریح در اطراف رودخانه ها و مسیل های اطراف تهران را دارند، باید نسبت به هشدارهایی كه توسط سازمان های مربوطه اعلام می شود توجه جدی داشته باشند.
صفا ادامه داد: عدم توقف و نصب چادرهای گردشگری در اطراف و بستر رودخانه ها حتی رودخانه ها و مسیل های خشك، شنا نكردن در كانال ها، رودخانه ها و یا دریاچه سدها، عبور نكردن از عرض جریان های سیلابی و توقف در كنار جریان سیلاب برای مشاهده و یا تصویربرداری و توجه جدی به هشدارهای مسئولان و ماموران در هنگام وقوع سیل، باید مورد توجه جدی گردشگران قرار داشته باشد.
دبیر كمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شركت آب منطقه ای تهران تاكید كرد: اداره های مرتبط از جمله اداره های منابع آب باید با همكاری دستگاه های شهرستانی نسبت به برنامه ریزی و كارهای اجرایی لازم برای مواجهه و مدیریت سیلاب های احتمالی در حوزه عملكرد خود اقدام كنند.
براساس تحلیل آخرین نقشه ها و داده های هواشناسی، با استقرار سامانه فعال بارشی تا روز جمعه این هفته، به تناوب شاهد بارش باران یا رگبار و رعد و برق در برخی از مناطق كشور خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار