مسئول مبارزه با بیماری های غیر واگیر علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

سهم بالای استفاده نابجاد از آبگرمکن در ایجاد مسمومیت با گاز منوکسید کربن

خبرگزاری پانا: مسئول مبارزه با بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز عامل اصلی مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن را استفاده نامناسب و نابجا از آبگرمکن اعلام کرد.

کد مطلب: ۴۸۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از علوم پزشکی شیراز، بهمن ناظم زادگان در این خصوص اظهار داشت: این در حالیست که بیشتر مردم دلیل اصلی مسمومیت ها را بخاری ها می دانند و توجه کمتری به آبگرمکن ها و شیوه مناسب استفاده از آنها دارند.


وی اظهار داشت: سه عامل عمده موجب مسمومیت با گاز منوکسید کربن می شود که به ترتیب اولویتی که عامل ایجاد حادثه بوده اند، عبارت از بازگشت دود یا گازی که باید از دودکش خارج شود ، عدم تهویه مناسب فضایی که داریم و انتخاب وسایل غیر مجاز می باشند.


ناظم زادگان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بازگشت دود یا گازی که باید از دودکش خارج شود، در حدود 60 درصد حوادث عامل مسمومیت بوده است و مردم باید در استفاده از دودکش های استاندارد و سایر موارد دقت کافی داشته باشند.


وی همچنین با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود از سال گذشته، در ماه های آخر سال به دلیل سردی هوا تعداد فوتی ها نسبت به مابقی فصول بیشتر بوده است، تاکید کرد: بنابراین در این چند ماه باقی مانده از سال باید تمامی هموطنان به نکات ایمنی در این زمینه توجه ویژه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار