مدیرکل مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه:

نشست رامسر تحت تأثیر مناقشه قره‌باغ نبود

مدیرکل مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه، اظهار کرد: شرکت‌ کنندگان در چهارمین نشست سه‌جانبه مشترک وزرای خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان بر گسترش همکاری‌ها بین سه کشور تاکید کردند.

کد مطلب: ۴۸۰۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، غلامرضا باقری با بیان اینکه نشست رامسر تحت تأثیر مناقشه قره‌باغ نبود، گفت: شرکت کنندگان در این نشست خواستار حل سریع این مسأله شدند.

وی تصریح کرد: مناقشه ایجاد شده بین آذربایجان و ارمنستان در بحث‌های کارشناسی و نشست وزرای سه کشور ایران، ترکیه و آذربایجان مطرح شد.

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه که با شبکه یک سیما گفت‌وگو می‌کرد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه رابطه ایران و ترکیه رابطه دوستی و همسایگی است، خاطرنشان کرد: دو کشور خواهان گسترش همکاری‌ها با یکدیگر هستند و اگر فراز و نشیبی در روابط دو کشور وجود دارد این نشان‌دهنده زنده بودن همکاری‌های دو کشور است.

وی افزود: روح دوستی بر مناسبات ایران و ترکیه غلبه دارد و در پرتو آن دو کشور از عهده هر مشکلی برمی‌آیند.

باقری ادامه داد: همکاری‌های ایران، ترکیه و آذربایجان نه تنها بر ضد هیچ کشوری نیست بلکه فرهنگ همکاری‌های منطقه‌ای و همکاری میان ملت‌ها را تقویت می‌کند.

روز گذشته چهارمین نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ایران،‌ آذربایجان و ترکیه در بام رامسر برگزار شد و در جریان این نشست دو سند به امضای وزرای خارجه رسید. همچنین سه کشور توافق کردند کمیته راهبری جهت اجرایی کردن و پیگیری مصوبات توافق شده بین سه کشور ایجاد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار