با نظارت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت:

اجرای طرح طعم دانایی درشهرستان پاکدشت

طرح طعم دانایی با محوریت یک روستا یک نویسنده در شهرستان پاكدشت به همت اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان اجرا می شود.

کد مطلب: ۴۸۰۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستان های استان تهران و به نقل از روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت، اجرای طرح طعم دانایی یک روستا ،یک نویسنده توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری پاكدشت، دهیاری توچال و با همیاری مروجان خواندن (فعالان فرهنگی و بومی) ازدهه فجر سال 1394 در سطح شهرستان آغاز شد.

خدیجه مرادی ،مدیریت اداره كتابخانه های عمومی شهرستان پاكدشت طی همایشی هدف از اجرای طرح «طعم دانایی، یک روستا یک نویسنده» را در مرحله اول گسترش فعالیتهای کتابخانه­ای در سطح جامعه و شناسندن مفهوم کتابدار اجتماعی بیان نمود.

وی گفت: جهت جذب بیشتر مردم به سمت کتابخانه های عمومی و گسترش خواندن در سطح شهرستان باید اولین گام را کتابداران برداشته و خدمات خود را از چهارچوب سنتی کتابخانه خارج کرده و وارد اجتماع گردند، تا بدین وسیله مردم شناخت بیشتری از فعالیت های کتابداران کسب نمایند و به درک این مفهوم نائل آیند که خدمات کتابخانه ای و خواندن می تواند تغییری در زندگی آنان ایجاد کرده و در کیفیت زندگی شان موثر باشد.

مرادی افزود:نام این طرح،" یک روستا یک نویسنده" به این مفهوم است که کلیه اعضای گروه هدف روستا، تمامی کتابهای هوشنگ مرادی کرمانی را گام به گام خواهند خواند ودلیل انتخاب هوشنگ مرادی کرمانی آشنا کردن کودکان و نوجوانان با نویسندگان مطرح بومی و آثار آنان است.

وی ادامه داد: هدف از انتخاب روستای توچال این است كه بسیاری از کودکان و نوجوانان روستایی از جمله كودكان ساكن روستای توچال كه خدمات کتابخانه ای را دریافت نکرده وبا آن آشنایی ندارند و اجرای این گونه طرح ها در این گونه روستاها علاوه بر گسترش عدالت فرهنگی، می تواند دارای تاثیر بسیار بیشتری بر کودکان و نوجوانان محروم از خدمات کتابخانه ای نسبت به كودكان مناطق شهری و دارای امکانات باشد.

مرادی گفت: به این دلیل که می توان عادت مطالعه و شوق خواندن را در گروه سنی كودك و نوجوان پایه ریزی كرد و تداوم بخشید، گروه هدف این طرح راکودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار