مسئول فراهم‌آوری اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

تاکنون 57 مرگ مغزی در استان اردبیل اهدای عضو شده‌اند

مسئول فراهم‌آوری اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تاکنون اهدای عضو 57 فرد مرگ مغزی شده در استان اردبیل به ثبت رسیده است..

کد مطلب: ۴۸۰۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، مسئول فراهم‌آوری اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه از زمان تاسیس این واحد در سال 87 تا کنون تعداد 57 مرگ مغزی در استان اردبیل اهدای عضو شده اند.

شکور مولایی در مراسم اهدای عضو مرحوم معرفت شهبازی گفت: این مرحوم قبل از عید بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شد که با تصمیم خانواده‌اش اعضای این جوان مرگ مغزی شده به 5 نفر از بیماران نیازمند اهدا شد و زندگی دوباره این بیماران به وسیله اعضای این جوان مرگ مغزی شده محقق گردید.

وی با اشاره به اینکه خانواده مرحوم معرفت شهبازی کار بسیار بزرگی را برای نجات چند بیمار در اردبیل انجام داده‌اند، افزود: هم‌اکنون فرهنگ اهدای عضو در اردبیل به طور اساسی ترویج شده است که این امر نشان از فرهنگ بالای مردم این منطقه به حساب می‌آید.

وی مرحوم شهبازی را چهاردهمین نفر مرگ مغزی سال 94 استان اردبیل دانست و اظهار امیدواری کرد با ترویج این فرهنگ عامه در میان مردم بتوانیم در تحقق زندگی دوباره بسیاری از بیماران گام بزرگی برداریم.

مسئول فراهم‌آوری اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: استان اردبیل در اهدای عضو به بیماران نیازمند رتبه شاخص در کشور را به خود اختصاص داده و خوشبختانه اقدامات و تمهیدات لازم برای شناسایی بیماران نیازمند به عضو برای اهدای عضو در اردبیل انجام شده است .

مولایی از مسئولان و خیرین خواست تا از خانواده مرحوم شهبازی بویژه دختر 3 ساله اش حمایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار