رئیس اداره اوقاف ملایر:

برگزیدگان کنکور سراسری دبیرستان سیفیه ملایر تجلیل شدند

خبرگزاری پانا: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: از 94 نفر از برگزیدگان کنکور سراسری سال گذشته دبیرستان نمونه سیفیه ملایر تجلیل شد.

کد مطلب: ۴۷۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی در مراسم تجلیل از برگزیدگان دبیرستان پسرانه «سیفیه» ملایر در کنکور سراسری سال 91 در دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ملایر، وقف را چشمه همیشه جاری خواند و اظهار داشت: 63 درصد شهرستان ملایر موقوفه است که بزرگترین این موقوفات مربوط به مرحوم سیف‌الدوله است .

وی مهم‌ترین نیات این واقف بزرگ ملایر را نیت در بخش آموزشی، درمانی، بهداشتی و روضه‌خوانی عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ملایر دارای 157 موقوفه است .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه ثمرات وقف در ملایر روز به روز خود را بیشتر نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: ساخت استخر سیف‌الدوله، فروشگاه زنجیره‌ای رفاه، پروژه‌های عمرانی، خوابگاه‌های دانشجویی، مراکز آموزشی، مراکز درمانی و... از مهم‌ترین ثمرات وقف در ملایربوده است .

وی تصریح کرد: دبیرستان نمونه سیفیه از موقوفات مرحوم سیف‌الدوله در بخش آموزشی است، این دبیرستان از سال 1304 مرکز آموزشی بوده و از سال 68 به بعد به عنوان دبیرستان نمونه فعالیت دارد .

زین‌العابدینی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 150 میلیون تومان برای بخش‌های مختلف این دبیرستان در راستای نیت واقف هزینه شده و تاکنون نیز دانش‌آموزان زیادی با رتبه‌های بالا از این دبیرستان در طی سال‌های مختلف به مراکز آموزشی و دانشگاهی راه یافته‌اند .

وی از قبولی 94 دانش‌آموز رتبه زیر 1000 در سال جاری از این دبیرستان به دانشگاه‌های کشور خبر داد و بیان کرد: از این تعداد چهار نفر رتبه زیر 100 بوده است .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر عنوان کرد: در حال حاضر 422 دانش‌آموز در این مدرسه در مقاطع مختلف دبیرستان و پیش دانشگاهی تحصیل می‌کنند .

در پایان این مراسم نیز از دانش‌آموزان راه یافته به دانشگاه‌ها در سال 91 از سوی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر تجلیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار