در رستوران‌های بین‌راهی سالاد و سبزیجات نخورید

در اثر شست‌وشوی نادرست و عدم ضدعفونی سبزیجات، میکروبی به انسان منتقل می‌شود که باعث ایجاد اسهال می‌شود بنابراین مسافران بهتر است در طول سفر از مصرف سبزیجات و سالاد در رستوران‌های بین راهی پرهیز کنند.

کد مطلب: ۴۷۵۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با آغاز شدن تعطیلات نوروزی بسیاری از خانواده ها از این فرصت برای مسافرت به مناطق دیگر استفاده می کنند که گاه عدم رعایت برخی نکات ایمنی و بهداشتی درخصوص خوراکی ها ممکن است منجر به بیماری خصوصا مشکلات گوارشی شود. در این یادداشت به چند توصیه مفید بهداشت در سفر پرداختیم که رعایت آنها می تواند شما را از بسیاری خطرهای مربوط به خوردنی های سفر مصون نگه دارد.

مسافران نوروزی ترجیحا بایستی از مصرف غذاهای بین راهی پرهیز کرده و سعی کنند غذاها را در منزل تهیه و در کلمن‌های مناسب و خنک در کوتاه مدت نگهداری و در بین راه مصرف کنند.

از مصرف غذاهای بین راهی به خصوص در رستورانهایی که فاقد پروانه بهداشتی، کارت‌های بهداشتی تایید وزارت بهداشت هستند جدا خودداری کنند.

در خصوص مصرف سالاد و سبزیجات در رستوران‌های بین باید بگوییم : به دلیل این که اکثر سبزیجات ممکن است آلوده به میکروبی به نام "اشریشیاکلی" باشند بنابراین در اثر شست‌وشوی نادرست و عدم ضدعفونی، این میکروب به انسان منتقل شده و باعث ایجاد اسهال می‌شود بنابراین مسافران بهتر است در طول سفر از مصرف سبزیجات و سالاد در رستوران‌های بین راهی پرهیز کنند.

بیماری اسهال بیشتر در مسافرانی که از یک منطقه با سطح بهداشت بالاتر به مناطق بهداشتی پایین‌تر مسافرت می‌کنند و همچنین در بین کودکان و سالمندان شدیدتر است بنابراین بهتر است خانواده‌ها همراه خود سبزی و میوه داشته باشند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار