استاندار آذربایجان شرقی:

ریشه ساخت و ساز غیر مجاز در باسمنج نبود برنامه منسجم و مدون است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ریشه ساخت و ساز غیر مجاز در باسمنج و اطراف آن، نبودن یک برنامه منسجم و مدون است.

کد مطلب: ۴۷۱۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در همایش راهکارهای توسعه پایدار منطقه باسمنج در دانشگاه تبریز با اعلام این مطلب گفت: وجب به وجب این خاک ارزشمند بوده و باید در کنار تلاش برای ظهور پتانسیل‌های بالقوه ی منطقه باسمنج، تمام تلاش جمعی منجر به توسعه پایدار باسمنج شود.

وی افزود: در همه کارها تلاش ما این است که دیدگاه‌های متخصصان امور را لحاظ کنیم و هیچ کاری بدون پیوست علمی انجام نشود.

استاندار با تاکید بر تعریف نقشی جدید برای توسعه منطقه باسمنج ادامه داد: آیا منتظر خواهیم ماند باسمنج نیز به سرنوشت بسیاری از شهرهایی که در کنار کلانشهرها هضم شدند، دچار شود؟

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندیم جایگاه علمی و اقتصادی در راستای هم افزایی و تکمیل نیازها برای منطقه باسمنج تعریف شود؛ برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای توسعه این منطقه لازم بوده و به این شکل است که می‌توانیم دین خود را نسبت به توانمندی‌های این منطقه ادا بکنیم.

استاندار آذربایجان‌ شرقی همچنین گفت که در سال های اخیر آمار خرید و فروش غیر مجاز زمین در منطقه باسمنج افزایش پیدا کرده و متاسفانه همیشه افراد خاطی بر خلاف تصمیم مسوولین محلی، فرصت کافی برای نقض قانون داشته اند.

وی افزود: ریشه ساخت و ساز غیر مجاز در باسمنج و اطراف آن، نبودن یک برنامه منسجم و مدون است.

جبارزاده خاطرنشان کرد: ما سند تدبیر و توسعه استان آذربایجان‌شرقی را تدوین کرده‌ایم ولی در هسته‌های کلیدی این سند فقط به شکلی کلی یکی از مناطق مستعد گردشگری شهر باسمنج لحاظ شده و فراتر از این اقدامی برای توسعه این منطقه انجام نشده است.

وی در خصوص همایش بررسی راهکار های توسعه پایدار نیز گفت: نیازمند تعریف مشخص توسعه برای منطقه باسمنج هستیم، این گونه همایش ها فرصتی است که افراد صاحب ایده، نظرات خود را جمع بندی علمی کرده و مسئولین اجرایی نیز آن ایده ها را به کار بگیرند.

جبارزاده با اشاره به سند تدبیر و توسعه آذربایجان‌شرقی گفت: در این سند در خصوص منطقه باسمنج، نگاه کلی شده و در هسته های کلیدی، به این شهر فقط از بعد گردشگری پرداخته شده است، پس لازم است گروه های علمی سازمان نظام مهندسی، دانشکده معماری دانشگاه تبریز، سهند و هنر اسلامی برای توسعه پایدار باسمنج ایده بدهند.

وی خطاب به شرکت کنندگان این همایش گفت: بنده اعلام می‌کنم هر آنچه که در این همایش علمی مطرح شود و اساتید بنام دانشگاهی زیرش را امضا زدند، تعهد اجرایی داشته و ایده های علمی برای توسعه پایدار منطقه باسمنج به کار گرفته شود.

گفتنی است؛ همایش راهکارهای توسعه پایدار منطقه باسمنج با مشارکت دانشگاه تبریز و شهرداری باسمنج برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار