استاد حوزه ودانشگاه درهمایش فضای مجازی شهرستان ری گفت؛

کمرنگ‌شدن روابط عاطفی در خانواده، مهم‌ترین آسیب فضای مجازی

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که کمرنگ‌شدن روابط عاطفی در خانواده مهم‌ترین آسیب فضای مجازی است، گفت: فضای مجازی اثرات جبران‌ناپذیری بر روحیات فرزندان دارد و استفاده از آن نیازمند فرهنگ‌سازی است.

کد مطلب: ۴۷۱۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپاناازشهرستانهای استان تهران،جچت الاسلام فروهراستاد حوزه ودانشگاه درهمایش" آسیب های فضای مجازی" که درکانون سمیه ناحیه یک شهرری برگزارشد،گفت:امروزه استفاده از شبکه های مجازی بخش مهمی از وقت و ساعات زندگی خانواده ها، جوانان و حتی کودکان را به خوداختصاص داده به طوریکه افراد برخلاف گذشته به جای تلاش برای برقراری ارتباط و پایبندی به ارتباطات خانوادگی، جذب سایتهای مختلف می شوند.

وی تصریح کرد:وابستگی زیاد به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در طولانی مدت ،موجب کاهش شبکه تعاملات جمعی و حضوری می‌شود، بنابراین افراد دچار احساس تنهایی شده واین در حالیست که انسان، موجودی اجتماعی است.

حجت الاسلام فروهربا تاکید بر ضرورت آموزش خانواده‌ها درباره فضای مجازی گفت:باسبک جدیدی از تعامل در خانواده‌ها مواجه هستیم ، پیش از این نگران بودیم که همه اعضای خانواده دورتلویزیون جمع می‌شوند و همه توجه خود را به آن معطوف کنند، اما اکنون شبکه‌های مجازی باعث شده ،که افراد دور هم جمع نشوند و هر کس در اتاق خود بادوستانش درشبکه‌های اجتماعی تعامل داشته باشد، که این موجب کمرنگ شدن شبکه خانواده می شود.

وی افزود: برخی والدین خوشحال هستند که فرزندان خود ساعت ها با این شبکه ها سرگرم هستند و خود به کارهایشان می پردازند ،ولی در آینده تأثیرات این کار را می‌بینند، پیشمان می‌شوند و فرصت جبران ندارند.

/ خبرنگار: معصومه تقی نژاد/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار