مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تاکید کرد:

ترویج روستاگردی برای جذب گردشگر در استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بر ترویج روستاگردی برای جذب گردشگر در این استان تاکید کرد.

کد مطلب: ۴۷۰۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، سید محمد حسینی در نشست خبری ستاد سفر نوروزی استان مرکزی افزود: برای استقبال از مسافران نوروزی بالغ بر 700هزار نسخه بروشور چاپ شده است، ضمن اینکه در حال رایزنی برای معرفی جاذبه های استان از طریق ارسال پیامک به مسافران نوروزی نیز هستیم.

وی ابراز داشت: امسال برای جذب و استقبال از مسافران نوروزی در محوطه ورودی نمایشگاه بین المللی اراک، یک نمایشگاه موقت صنایع دستی برپا خواهد شد و با گروه های موسیقی از مسافران استقبال می شود، ضمن اینکه تور اراک گردی هم در این برنامه ها گنجانده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه در جاده از سلفچگان به سمت قم مغازه های زیادی وجود دارند، بیان کرد: یک مشکلی که در استان وجود دارد این است که صدور مجوز برای چنین مغازه هایی سخت صورت می گیرد و با کسانی که در کنار جاده سوغات اراک را می فروشند نیز برخورد می شود.

حسینی ادامه داد: باید تعامل بیشتری بین دستگاه های ذیربط در راستای جذب گردشگر و ماندگاری مسافران در این استان صورت بگیرد و فضا برای صدور مجوز تلطیف شود تا کاری جمعی برای فروش سوغات و صنایع دستی اراک صورت بگیرد.

وی ابراز داشت: با توجه به خالی شدن روستاها و کمبود آب باید تدبیری برای درآمد زایی در این روستاها غیر از کار کشاورزی اندیشیده شود که در این راستا تقویت روستاگردی از جمله برنامه های این اداره کل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اضافه کرد: در این خصوص قرار است خانه های قدیمی به صورت پایلوت شوند و اماکن تاریخی و چشم اندازهای تاریخی و بعضی از سدهای خاکی به عنوان مکان های تفریحی به مسافران معرفی شده و صنایع دستی روستاها هم در این طرح به فروش برسند.

حسینی اضافه کرد: زمین بازارچه صنایع دستی برای تمام مراکز شهرها در استان تهیه و مجوز آن نیز صادر شده و در ساوه و دلیجان این بازارچه ها برای فروش صنایع دستی این شهرستان ها راه اندازی شده و بازارچه صنایع دستی باقی شهرها هم در دست احداث است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار