رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد؛

ارائه وام‌های زیست‌محیطی به صنایع/فرصت شکل‌گیری فن‌بازار سبز

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از ارائه وام‌های زیست‌محیطی برای صنایع از طریق صندوق ملی محیط زیست خبر داد.

کد مطلب: ۴۷۰۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، معصومه ابتکار در حاشیه افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست اظهار داشت: در این نمایشگاه تولیدکنندگان مختلف در عرصه صنعت با فعالیت‌های مختلف زیست‌محیطی شامل تصفیه پساب و مدیریت پسماند حضور دارند و این نمایشگاه نشان‌دهنده توانمندی کشور در حوزه فناوری زیست‌محیطی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه از شرکت‌های متعدد بین‌المللی در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: نمایشگاه محیط زیست فرصتی برای حضور وزیر محیط زیست فنلاند، وزیر کشاورزی، جنگلداری، محیط زیست و مدیریت آب اتریش و قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن فراهم کرده است.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست فرصتی برای شکل‌گیری فن‌بازار سبز را فراهم کرده است و بسیاری از افرادی که در تولید و فناوری سبز تخصص داشته‌اند، می‌توانند محصولات خود را عرضه کنند.

ابتکار همچنین به دوران پساتحریم و امکان سرمایه‌گذاری اقتصادی در این فضا اشاره کرد و گفت: در تمام سفرها و اجلاس‌های بین‌المللی و در دیدار با شرکت‌های تولیدکننده در عرصه‌های مختلف صنعتی، پیشنهادات خوبی داشتیم که اصلاح فرآیند تصفیه آب، بهینه‌سازی مصرف انرژی از جمله زمینه‌های پیشنهادی همکاری با شرکت‌های خارجی است و در این زمینه از کشورهایی همچون اتریش، ایتالیا، فنلاند و به ویژه ژاپن پیشنهادات همکاری داشتیم.

وی اضافه کرد: کشور ژاپن در نجات و احیای دریاچه ارومیه و احیای تالاب انزلی همکاری‌های جدی با کشور ما داشته است. با برخی از کشورها دوره‌های آموزشی و توان‌افزایی برگزار می‌کنیم که برای دانشگاه‌ها بسیار مفید خواهند بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از اختصاص وام‌ های زیست‌ محیطی به فعالان و صنایع خبر داد و گفت: بحث اختصاص اعتبار وام‌های زیست‌محیطی مطرح است تا سازمان حفاظت محیط زیست از طریق صندوق ملی محیط زیست بتواند وام‌هایی را با سود بسیار کم برای ایجاد رقابت بین صنایع در اختیار آنها قرار دهد که جزییات این وام در آینده نزدیک روشن خواهد شد. در واقع اختصاص این وام‌ها به منظور حمایت و ایجاد تسهیلات برای فعالیت در حوزه‌های مختلف زیست‌محیطی چون پسماند است و باید از جهاتی که برای بانک‌ها امکان‌پذیر است، تسهیلاتی ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار