شماره چهارم مجله تربیت دانش آموزی منتشر شد

چهارمین شماره تربیت دانش آموزی منتشر و در مدارس سراسرکشور توزیع شد.پرونده ویژه ی این شماره به˝دوستی و دوستیابی˝ اختصاص دارد.

کد مطلب: ۴۶۷۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، شماره جدید این مجله که برای دانش آموزان پایه نهم به بالا، به ویژه دختران و پسران فرزانه و پشتاز منتشر می شود؛ با توجه به اجرایی شدن "برجام" صفحاتی از خود را به همین بحث و البته نظرات دانش آموزان در مورد "مسایل پسابرجام" و انتظاراتشان از آن، اختصاص داده است. که از آن جمله گزارشی است؛ از برپایی "کرسی آزاداندیشی" در موضوع "پسابرجام" در یک هنرستان پسرانه در تهران تهیه شده است.

در ادامه ی مطالبِ هویت و ایرانشناسی در صفحه "وطن نامه" به "زبان" که یکی از شاخصهای مهم فرهنگی هر ملتی است، اشاره شده از جمله به تعریف زبان، کارکردهای آن، گویش ها و تاریخ زبان در ایران پرداخته شده است.
همچنین در صفحات پیشفر؛ که ویژه تشکل دانش آموزی پیشاهنگی است، مصاحبه ای با یک گروه موفق هنری دانش آموزی انجام داده تا مثل شماره های گذشته، دانش آموزانِ عضوِ تشکلها را با قواعد و رمز و راز کارگروهی آشنا سازد.
در صفحات فرهنگی_هنری با سرصفحه ی "1+6" گزارشی را از یک نشست با حضور کارشناسان سینما و عوامل "سریال کیمیا" و نیز دانش آموزان علاقمند به سینما می خوانیم که نقد این سریال با نگاه دانش آموزی است.
در بخش علمی به نفت_طلای سیاه_اشاره شده و به نحوه تشکیل نفت، تاریخ استخراج، و آلودگی های زیست محیطی آن، نگاهی دارد.
مجله در بخش سبک زندگی، به اهمیت و نقش صبحانه در تغذیه دانش آموز و نیز نقش پوشش و لباس بر شخصیت انسان طی مصاحبه با یک طراح لباس اشاره دارد.
پرونده اختصاصی ، تربیت دانش آموزی، بحث پر دغدغه "دوست و دوستیابی" در میان نوجوانان است.
توزیع این نشریه بر عهده سازمانِ دانش آموزی استان های سراسر کشور است. و نوجوانان مخاطب نشریه می توانند برای تهیه آن به دفاتر امور تربیتی مدارس خود مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار