معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران:

جمع آوری بنرهای تبلیغاتی داوطلبان انتخابات در مهلت قانونی ممنوع است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با تاکید بر اینکه جمع آوری بنرهای تبلیغاتی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در مهلت قانونی ممنوع است گفت: در صورت اعلام هرگونه تخلف، دستگاه قضائی بر اساس قانون ملزم به پیگیری و برخورد با این موارد خودسرانه است.

کد مطلب: ۴۶۳۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، سید شهاب الدین چاوشی روزیکشنبه در نشست ستاد امنیت انتخابات استان تهران در محل استانداری افزود: جمع آوری بنرهای تبلیغاتی برخی از داوطلبان خبرگان رهبری در راهپیمایی 22 بهمن با هماهنگی ستاد انتخابات استان و فرمانداری تهران انجام نشده است.
وی تاکید کرد: در صورتی که این اقدام بدون درخواست ستاد انتخابات یا حکم قضائی صورت گرفته باشد موضع گیری علیه داوطلبان تایید صلاحیت شده تلقی شده و تخلف انجام شده است.
چاوشی افزود: اجرای قانون انتخابات تنها بر عهده ستاد انتخابات کشور، استانداری ها، فرمانداری ها، بخشداری ها، هیات های نظارت استانی و شورای نگهبان قانون اساسی است.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه اجرای کامل قانون برای همه گروه ها و احزاب سیاسی در جریان انتخابات امری لازم است، تاکید کرد: هیچ تبعیضی در برخورد با تخلفات یا اقدامات قانونی فعالان انتخابات را نمی پذیریم.
معاون استاندار تهران خاطر نشان کرد: خدشه دار شدن وحدت ملی، امنیت عمومی و حقوق جامعه مورد قبول ارکان عالی نظام و مردم نیست و هیچ گروه و نهادی حق ورورد به مسائل انتخابات خارج از چارچوب های قانونی را ندارد.
وی گفت: با توجه به اینکه کشور در آستانه یک آزمون تاریخی جدید و برگزاری دو انتخابات مهم قرار دارد، همه باید به رعایت حقوق یکدیگر التزام داشته باشند و دستگاه های نظارتی، امنیتی و قضایی نیز وظایف قانونی خود را با هماهنگی کامل انجام دهند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه کمیته بازرسی تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری تاکنون سه نشست به ریاست استاندار برگزار کرده، خاطرنشان کرد: دراین جلسات برنامه ریزی های لازم در خصوص نحوه و روند تبلیغات داوطلبان خبرگان رهبری با حضور همه احزاب و مقامات مسئول از جمله دستگاه قضایی و هیات نظارت بر انتخابات استان تهران انجام شده است.
وی تصریح کرد: بر همین اساس، فرصت برابر برای حضور همه داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در شبکه استانی تهران در ایام تبلیغات داده شده است.
معاون استاندار تهران تاکید کرد: این حق قانونی همه داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری است که از این فرصت برابر استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه شبکه تازه تاسیس تهران هنوز برای مردم استان ناشناخته است، افزود: تنها نقص موجود تازه کار و نابالغ بودن این شبکه تلویزیونی(با عمر کمتر از یک ماه است) و دراین خصوص پیشنهاد کردیم که تبلیغات انتخابات داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از شبکه دیگری انجام شود که مورد قبول واقع نشد.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه استفاده از صدا و سیما برای تبلیغات داوطلبان یک امر قانونی است، یادآور شد: نصب بنرها و توزیع برشورهای تبلیغاتی نیز از دیگر موارد قانونی برای تبلیغ نامزدهای انتخاباتی محسوب می شود.
چاوشی استفاده از امکاناتی همچون مساجد، تریبون های نماز جمعه و سایر امکانات دولتی و عمومی را برای تبلیغات انتخاباتی خلاف قانون ذکر کرد و گفت: دراین راستا، باید از رفتارهایی که به بروز شبه در امر خطیر انتخابات منجر شود، پرهیز کنیم.
معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه قانون اساسی راه جلوگیری از منازعات و اختلاف سلیقه های سیاسی در پای صندوق های رای را پیش بینی کرده است، خاطر نشان کرد: اصل اساسی در انتخابات بر بیطرفی مسئولان و اعتماد مردم گذاشته شده بنابر این هیچ اقدامی در جهت خدشه دار کردن اعتماد مردم را جائز نمی دانیم.
رییس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه یکپارچگی سیاسی نظام به هیچ بهانه ای نباید در معرض خدشه و مناقشه قرار گیرد، اظهار کرد: هر گونه اقدامی در جهت تضعیف ارکان و تصمیمات قانونی باید به دقت رصد و گزارش شود.
وی به داوطلبان انتخابات توصیه کرد که رعایت ثبات، آرامش، مصالح کشور و منافع ملی در رقابت را که در عین جدی بودن امری گذرا است، کاملا مورد توجه قرار دهند.
چاوشی با اشاره به اینکه در جامعه ای که از تکثر آرا و عقاید برخوردار است نمی توان از توجه به قانون غفلت و با سلایق خاص امور را اداره کرد، یادآور شد: اعتماد مردم به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی کشور باید در جریان انتخابات حفظ شود.
نشست ستاد امنیت انتخابات استان تهران با حضور معاونان سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار تهران، فرمانداران و معاونان سیاسی فرمانداری های تابعه در ساختمان استانداری برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار