روزنامه داناس صربستان:

ایران پس از لغو تحریم ها به یک مقصد تجاری تبدیل شده است

روزنامه داناس چاپ صربستان در گزارشی به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی ایران نوشت:تهران با جمعیت بیش از ده میلیون نفر پس از اعلام لغو تحریمات بین المللی به یک مقصد تجاری واقعی تبدیل شده است.

کد مطلب: ۴۶۲۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا،این روزنامه درآخرین شماره خود نوشت:در فرودگاه بین المللی«امام خمینی» می توان زبان های فرانسوی، انگلیسی و آلمانی را شنید و ساکن هتل های بخش شمالی تهران مملو از مدیران مالی، بانکداران و سرمایه گذارهای خارجی شده است.
این روزنامه ادامه داد: صنایع داران و صاحبین کارخانه ها و سرمایه داران خارجی تلاش دارند در کشوری فعالیت تجاری داشته باشند که سود دهی برای آنها داشته باشد، بخصوص ایران که ارزش اقتصادی آن 420 میلیارد دلار است و کشوری که به قشر بسیار جوان با تحصیلات عالی در بین جمعیت 80 میلیون نفری خود افتخار می ورزد.
روزنامه پر تیراژ داناس به سفر اخیر دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان به رم و پاریس اشاره کرد و نوشت: رئیس جمهور ایران در این سفرها با سران ایتالیا و فرانسه و همچنین سرجو مارکیونه و پاتریک پویانی مدیران شرکت های فیات کرایسلر و توتال دیدار و گفت و گو کردند.
این روزنامه همچنین به نشست «مجید فهیم پور» سفیر ایران در صربستان در جمع نمایندگان رسانه های بلگراد اشاره کرد و به نقل از اظهارات سفیر دراین جمع نوشت:سفر رسمی و کاری چهار روزه رییس جمهور به رم و پاریس منجر به عقد قراردادهایی به ارزش 50 میلیارد دلار شد.
این روزنامه همچنین به نقل از اظهارات سفیر کشورمان در جمع خبرنگاران که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد برگزار شد و با استقبال گرم نمایندگاه رسانه های خبری قرار گرفت، افزود: اولین مقام ارشد خارجی که بلافاصله پس از لغو تحریم ها به ایران سفر کرد «شی جیپنگ» رییس جمهور چین بود. روسای جمهور دو کشور 17سند از جمله در زمینه قضایی، تجارت و مدنی به امضا رساندند. همچنین قراردادهای درازمدت در زمینه انرژی و معدن نیز مورد بررسی قرار گرفت.
این روزنامه که خوانندگان بسیاری در سراسر صربستان دارد در ادامه گزارش خود در باره ایران نوشت: به گفته عباس احمد آخوندی وزیر راه و ترابری جمهوری اسلامی ایران، شرکت ایرباس قرارداد فروش 114دستگاه هواپیمای مسافربری به ایران را به امضا رساند که تحویل آن از ماه ژوییه آغاز می گردد. همچنین شرکت های اروپایی تاکنون بیشترین تعداد معاملات در صنایع خودروسازی در ایران را به خود اختصاص داده اند.
این روزنامه اشاره کرد:کارخانه اتومبیل سازی پژو که قبل از تحریمات سال 2012 بیش از 13 درصد فروش خودرا در ایران اختصاص داده بود،درحال مذاکره با شرکت ایران خودرو و سایر شرکت های ایرانی برای تولید مشترک خودرو است.
داناس به اظهارات ولی الله سیف رییس بانک مرکزی ایران اشاره کرد و نوشت:این کشور درنظر دارد سالیانه حداقل 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی را جذب کند و بر اساس ارزیابی موسسه تعیین و ارزیابی اعتبار کشورها، ایران به نرخ 5 درصدی رشد سالیانه تولید ناخالص ملی دست خواهد یافت.
این روزنامه دربخش دیگری ازاین گزارش به روابط و همکاری های ایران و صربستان اشاره کرد و نوشت: مجید فهیم پور سفیر ایران در صربستان در گفت و گو با نمایندگان رسانه های خبری بلگراد گفت؛ مقامات ایران و صربستان در این ارزیابی هم نظرند که در آینده نزدیک سطح مبادلات تجاری دو کشور به 200 میلیون دلار خواهد رسید.
این روزنامه به نقل از سفیر ایران افزود: امکانات زیادی برای پیشبرد همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری وجود دارد. طی دو ماه آینده برای اولین بار دو گروه گردشگری از ایران که هر کدام شامل 300 گردشگر می باشند با پروازهای چارتر به صربستان سفر خواهند کرد.
'نمایندگان دو شرکت ملی هواپیمایی و نهادهای ذیصلاح دو کشور در حال بررسی امکان برقراری پروازهای مشترک بین تهران و بلگراد هستند.'
داناس نیز در این گزارش به چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در دسامبر سال گذشته در تهران اشاره کرد و نوشت: راسیم لیاییچ معاون نخست وزیر و وزیر تجارت، توریسم و ارتباطات صربستان در صدر هیاتی متشکل از 40 نفر از نمایندگان بخش های خصوصی تجاری صربستان برای شرکت در اجلاس کمیسیون مشترک حضور داشتند که طی آن چهار سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار