رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در جمع مردم کیش :

امام به من فرمود : مردم شاه را بیرون کردند نه اعلامیه من و شما

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهیری به همراه کیشوندان در مراسم راه پیمایی 22 بهمن شرکت کرد.

کد مطلب: ۴۶۲۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان ، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری در این مراسم ضمن تبریک این ایام به امام زمان(عج)، رهبر انقلاب و مردم ایران گفت : سرنوشت امام خمینی(ره) در این انقلاب شبیه پیامبر حضرت موسی بود چون با پیش بینی تولد موسی و اعلام خبر آن به فرعون، او دستور داد تا نمام نوزادان متولد شده پسر را از بین ببرند اما خداوند خواست که موسی متولد شود و ماموریت پیدا کند حکومت فرعون را نابود کند.

وی ادامه داد : امام رحمت الله علیه وقتی در سال 1342 دستگیر شد ، حادثه 15 خرداد ماه شکل گرفت و جمع کثیری از مردم قم، ورامین و سایر مناطق به خاک و خون کشیده شده و امام دستگیر شد ، بر حسب ظاهر می توانستند امام را نابود کنند اما خواست خدا چیز دیگری بود که هنوز سخنرانی امام در گوش من طنین انداز است که بعد از آزاد شدن فرمود : من را آزاد کردید؟ اشتباه کردید که من را آزاد کردید ، گمان کردید من فریاد نمی زنم؟ من برای اسلام فریاد می زنم من به مبارزه خود ادامه خواهم داد.

وی تصریح کرد : امام در اعتراض به لایحه کاپیتولاسیون که مایه ننگ ایران بود ، گفت: رییس جمهور آمریکا بداند که منفورترین انسان نزد مردم ایران است و سپس ایشان را دستگیر و به ترکیه تبعید کردند ، شاه و مستشاران آمریکایی روی زمین نقشه می ریختند اما خدای متعال در بالا نقشه ی آنها ، نقشه خود را محقق می کرد. در نجف معروف بود که حوزه علمیه قم از سطح علمی بالایی برخوردار نیست اما خداوند خواست که امام به دست دشمن به نجف برود و همه علما و فقها به اقتدار علمی امام در اصول، فقه، فلسفه و اخلاق اقرار کنند و شخصیتی همچون شهید آیت الله مدنی پای درس ایشان بنشیند در حالی که خود درس خارج و کفایه را تدریس می کردند.

رئیس دفتر بازرسی مقاممعظم رهبری گفت : از آن جا امام را به کویت می فرستند که کویت با نادانی نپذیرفته و امام به فرانسه می رود و از همان جا انقلاب را مدیریت و به ایران باز می گردد.

وی در ادامه خاطره ای از امام نقل می کند که در دهه محرمی که امام جمله معروف "محرم ماه غلبه خون بر شمشیر است" را فرمودند به ایشان عرض کردم که نیروهای نظامی جوانان را به گلوله می بندند و از شما می خواهیم که اجازه دهید چند ماشین نظامی را منفجر کنیم تا بترسند اما ایشان فرمودند : نمی توانم اجازه بدهم ولی با اصرار بنده گفتند : باید فکر کنم و فردا خبر خواهم داد که ایشان فردا گفتند من فکر کردم و نمی توانم اجازه بدهم اینها فرزندان ما هستند ، چه بسا به طرف مردم بازگشته و این نگاه عمیق امام راحل را می رساند.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری افزود : در روز 12 بهمن ، 70 هزار نیروی انتظامات تعیین شد ولی کافی نبود و تاثیر نداشت ، واقعا خواست خداوند بود که اتفاقی نیافتد و بر حسب اتفاق بنده آنجا حاضر شده و به فکرم رسید که امام را با هلی کوپتر مستقر در بهشت زهرا به جای دیگری منتقل کرده و این قضیه طبق برنامه نبود و نمی دانستیم کجا برویم که یادم آمد ماشین خودم نزدیک بیمارستان است و الان امام نام دارد و تصمیم گرفتیم به آنجا برویم که به خلبان گفتم می شود به آن جا رفت؟ و خلبان نیز که آن قدر شیفته امام شده بود ، گفت : اگر بگویید به خیابان پهلوی(ولیعصر فعلی) برو من می روم.

وی ادامه داد : به بیمارستان رفتیم و در آنجا باز مردم متوجه حضور امام شدند که ایشان را با مشقت توسط یک وسیله به نزدیک پیکان خودم رساندیم و به امام عرض کردم که به منزل ما بیایید که مصلحت ندانستند و گفتند به منزل آقای کشاورز برویم که از بستگان اخوی امام (مرحوم پسندیده) بودند، مرحوم حاج سید احمد آقا هم همراه ما بودند و با آدرس گرفتن از مردم بالاخره به آنجا رسیدیم.

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در خاطره ای دیگر از امام (ره) نظر ایشان را در مورد انقلاب این گونه نقل کرد : در روزهای اول زنان و مردان زیادی برای ملاقات با امام می آمدند و از لحاظ امنیتی کار سختی بود ، به ویژه خانم ها پوشیده بودند ، در روز اول به دلیل ازدحام 600 نفر از خانم ها غش کردند و ما از بالا آب می ریختیم که حادثه ای رخ ندهد ، به دلایل فوق از امام خواستم که ملاقات خانم ها را لغو کنیم که امام اشاره ای کردند نه و وقتی دیدند قانع نشدم پاسخ دادند : شما گمان می کنید شاه را اعلامیه من و شما بیرون کرده است نه ، بلکه مردم بیرون کردند و همین زنان و مردان شاه را بیرون کردند.

وی همچنین به خرافه زدایی امام اشاره کرد و گفت: روزی دو نفر به ما مراجعه کردند و گفتند: ما اهل علوم غریبه هستیم و با بررسی ما امام سحر شده و در چند روز آینده امام مثل شمع آب می شوند و لذا باید حضوری خدمت ایشان رسیده و باطل سحر را تجویز کنیم و ما به علت شرایط موجود خدمت امام رسیده و ایشان خندیده و گفتند: بگویید بروند من خودم باطل سحرم.

ناطق نوری در ادامه دعا کرد که این انقلاب توسط حضرت آیت الله خامنه ای به دست امام زمان(عج) تحویل داده شده و آرزوی توفیق برای دولت و رییس جمهور خدوم که قدم مهمی در عرصه بین الملل برداشت و برجام را به فرجام رساند از خداوند برای مردم توفیق وحدت کلمه و حسن انتخاب در انتخابات پیش رو خواستار شد.

خبرنگار پانا : حسین عباسیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار