انجمن هنر عکاسی اهر آغاز به کار کرد

آیین افتتاح انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر در آمفی تئاتر میرزا جعفر قراجه داغی مجتمع فرهنگی و هنری اهر برگزار شد.

کد مطلب: ۴۶۲۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی،در این مراسم که با حضور گسترده هنرمندان و مسئولان برگزارشد، آیت الله جواد حاجی زاده امام جمعه شهرستان اهر با بابیان اینکه هنرمندان می‌توانند با ابزار هنر بسیاری از مسائل را جاودانه کنند، گفت: نهضت قیام امام حسین (ع) که همه ساله با رونق و شور مظاعفی برگزار می‌شود، از طریق ابزار هنر ماندگارتر و تاثیرگذارتر شده است.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان منطقه ارسباران و شهرستان اهر با وجود پتانسیل مطلوب در تمامی عرصه‌ها برای گفتن دارند، اظهار کرد: با افتتاح انجمن هنر عکاسی می‌توان منطقه ارسباران که به بهشت آذربایجان معروف است از دید دوربین به مردم و سایر مناطق کشور شناساند.

سید محمدعابدی فرماندار شهرستان اهر نیز در آئین افتتاح انجمن عکاسی این شهرستان گفت: زبان هنر یکی از بهترین ابزارها جهت انتقال افکار و خواسته‌ها به مخاطبان است و در این زمینه هر چه هنرمندان خلاقیت بیشتری به خرج دهند، در جامعه تأثیرگذاری مطلوبی خواهند داشت.

فرماندار شهرستان اهر ضمن اشاره به اینکه ارسباران بهشت گمشده ایران معروف بوده افزود: اندیشمندان، علما و هنرمندان خطه ارسباران بویژه شهرستان اهر، جزو نخبگان فرهنگی منطقه هستند و این موضوع از پیشینه ی تاریخی و فرهنگی عمیقی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اثری که توسط یک عکاس به ثبت می‌رسد در واقع تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های آفریده خداوند را ثبت کرده است بیان داشت: هنرمندان عکاس این انجمن ضمن ثبت وقایع شهرستان اهر و معرفی بخش‌های زیبای منطقه ارسباران در اعتلای جایگاه هنر عکاسی شهرستان اهر گام بردارند.

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر نیز در این آیین اظهار داشت: انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر حاصل تلاش عکاسان و هنرمندان این منطقه است که خوشبختانه در روزهای مبارکی مثل ایام‌الله دهه فجر شاهد افتتاح آن هستیم.

محمد رضا بهمرام از عضویت نزدیک به 70 نفر از عکاسان شهرستان اهر در انجمن هنر عکاسی این شهرستان خبر داد.

در ادامه این مراسم مدیر انجمن عکاسی سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برنامه و مسئولان حاضر اظهار داشت: افتتاح انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر، برگ زرینی در تاریخ فرهنگ و هنر شهرستان اهر و منطقه ارسباران خواهد بود.

هادی فائزی ضمن تشکر از مسئولان شهرستان اهر به‌ویژه مسئولان فرهنگی به دلیل ایجاد تدابیر لازم برای این انجمن گفت: سال‌هاست که غرب و شرق براثر مکتب هنری اختلاف دارند و غرب برای مکتب "هنر برای هنر" و شرق مکتب "هنر برای حقیقت" را انتخاب کرده‌اند ولی استفاده از هنر در اسلام و انقلاب اسلامی فراتر از این‌ها بوده و برای ماندگار کردن ارزش‌های اسلامی و انقلابی استفاده می‌شود که به‌غیراز استفاده از هنر ارزش‌ها ماندگاری کمتری خواهند داشت.

وی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر گفت: فضای جامعه عکاسی استان امروز از آغاز به کار انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر بسیار خوشحال بوده و جای افتخار است بنده به نمایندگی از تشکل‌های فرهنگی هنری عکاسی استان ضمن مشارکت و حمایت از این انجمن، از عقبه‌های انسانی و زیرساختی آن در خروجی این آثار نیز کمک و یاری‌خواهیم رساند.فائزی بابیان اینکه مهره‌های انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر از هنرمندان نامی کشور هستند ابراز داشت: انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر در روزهای اولیه خود قرار دارد و حمایت از آن‌ها توسط مسئولین عزیز لازم و ضروری به نظر می‌رسد تا آن‌ها نیز بتوانند در راستای اهداف عالیه نظام و انقلاب قدم‌های مؤثرتری بردارند.

در ادامه میر عباس آل یاسین از اساتید هنر عکاسی استان افزود: برای من امروز یک افتخار بزرگی است که در کنار هنرمندان سرزمین زادگاهیم شاهد به بار نشستن زحمات و تلاش دوستانمان در مراسم افتتاح این تشکل مهم هنری هستم.

این استاد هنر عکاسی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان و هنرمندانی که با همدلی و همکاری باعث راه اندازی انجمن هنر عکاسی شده اند افزود؛ تکلیف و ماموریت هنرمندان و مسئولان فرهنگی این شهرستان از امروز بسی سنگین تر شده چرا که الزاما باید در جهت معرفی پتانسیل منطقه ارسباران از طریق این انجمن اهتمام خوبی لحاظ شده و همواره در معرفی و تجلیل از نخبگان هنری اقدامات لازم انجام شود.

بعد از پایان این مراسم با حضور هنرمندان عکاس استان و مسئولین شهرستان اهر از نمایشگاه عکس زیبایی های ارسباران افتتاح بعمل آمد این نمایشگاه اولین کار گروهی اعضای عکاسی انجمن عکاسی شهرستان اهر می باشد.

شایان ذکر است هدایت هیئت مدیره انجمن عکاسی شهرستان اهر را محمدرضا بهمرام(رئیس هیئت مدیره)، معصومه فریبرزی، مهدی دایلاری اصل، علیرضا رادمان و پرویز گلی زاده (مدیر عامل) بر عهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار