در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

تولید روزانه 50 هزارتن نخاله ساختمانی/انتقال نخاله ها به گود آبعلی

مدیرکل محیط زیست شهر تهران از تولید روزانه 50 هزارتن نخاله ساختمانی در پایتخت خبر داد.

کد مطلب: ۴۵۸۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین بازگیر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا با اشاره به اینکه نخاله های ساختمانی به کوه ‌های اطراف تهران منتقل می شود، اظهار داشت: بیشترین میزان نخاله ها به گود آبعلی و مابقی به گودهای شرق و غرب تهران انتقال داده می شود.


مدیرکل محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه نخاله های ساختمانی شامل پسماند حاصل از فعالیت ساختمان سازی و آوارهای برداشت شده از ساختمان هاست، گفت: هنوز نتوانسته ایم در رابطه با مدیریت پسماند ساختمانی عملکرد مناسبی داشته باشیم. هر چند در ساماندهی سایر پسماندها نیز عملکرد خوبی نداشته ایم.


وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات جدی در حوزه پسماندها، پسماندهای ساختمانی است که تولید این پسماندها هر روز بیشتر می شود و در آینده مشکلات بسیاری را برای تهران ایجاد خواهد کرد.


بازگیر افزود: متأسفانه روزانه چهار تا پنج هزار سرویس یعنی حدود چهل هزار تن نخاله ساختمانی به گود آبعلی منتقل می شود.


مدیرکل محیط زیست شهر تهران همچنین به قانون مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: در قانون مدیریت پسماند تکالیفی بر عهده مدیریت کارگروه اجرایی پسماند گذاشته شده که این مراحل باید توسط سازمان های مربوطه به صورت دقیق انجام شود اما متأسفانه این مراحل اجرایی نشده است که باید مصوبات قانونی کارگروه پسماند هر چه سریعتر عملیاتی شود.


وی در خصوص ضرورت کاهش تولید انواع پسماندها، خاطرنشان کرد: هر چند تولید این حجم از نخاله های ساختمانی نشانگر پویایی ساخت و ساز و فعالیت های ساختمانی در شهر تهران است اما باید به فکر کاهش تولید و همچنین مدیریت این پسماندها باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار