حیدر محمدی کارشناس مسئول کانون های فرهنگی و تربیتی استان در گفتگو با پ

دهه فجر برای دانش آموزان مساوی با شور و نشاط و روحیه انقلابیگری است

کانون های فرهنگی و تربیتی ما در راستای گرامیداشت دهه فجر مثل همه حوزه های پرورشی منتهی با یک برنامه مدون در چهار محور انجمن های دانش آموزی و کارگاه های مهارتی، مناسبت ها ،فعالیت های عمومی و برنامه جوانه ها فعالیت می کند.

کد مطلب: ۴۵۸۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین، حیدر محمدی الموتی کارشناس مسئول کانون های فرهنگی و تربیتی استان قزوین در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه در کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) درباره برنامه های اجرایی دهه فجر در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: کانون های فرهنگی و تربیتی ما در راستای گرامیداشت دهه فجر مثل همه حوزه های پرورشی منتهی با یک برنامه مدون در چهار محور انجمن های دانش آموزی و کارگاه های مهارتی، مناسبت ها ،فعالیت های عمومی و برنامه جوانه ها فعالیت می کند.

وی ادامه داد : برنامه جوانه ها مختص مدارس ابتدایی است که در ایام دهه فجر دانش آموزان معمولا بر اساس یک جدول زمانبندی در همه کانون های استان حضور پیدا می کنند. جنگ های شادی در آن جا اجرا میکنند که یک برنامه شاد و با نشاط برای انتقال ارزش های انقلاب به دانش آموزان ابتدایی است. برنامه انجمن ها شامل انجمن انتظار مهدویت ، انجمن انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، انجمن مناسبت ها و ..است .که این ها به نوع برنامه های خود فعالیت هایی را در کانون انجام میدهند . انجمن مناسبت های عمومی را معمولا کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره ) محمدیه انجام می دهد.

محمدی الموتی افزود: تمامی 24 کانون استان قزوین برنامه هایشان را در قالب چهار محوری که عرض کردم انجام میدهند. ان شاالله دانش آموزان از این امکاناتی که آموزش و پرورش در دوران اقتصاد مقاومتی در این کانون ها فراهم کرده است استفاده کنند که هم یک فضای بانشاطی برای دانش آموز و خانواده آن هاست و هم بتوانیم ارزش های انقلاب را به نسل جدید ارائه دهیم .

وی خاطره ای از دهه فجر تعریف کرد و گفت: فضایی که در این کانون ها میبینم تداعی کننده دورانیست که من خود دانش آموز بودم. در آن دوران من همیشه تک خوان سرود هایی بودم که در دهه فجر اجرا میشد .امروز هم سرودی به نام (یه لاله در خون خفته) اجرا شد که باعث شد اشک در چشمان من جمع شود زیرا من حداقل 9 سال این سرود را به صورت تک خوان در 12 بهمن خواندم که یک خاطره خوب از آن دوران است.

وی در پایان اضافه کرد: من اعتقاد دارم جشن هایی که در دهه فجر برگزار میشود تا الی الابد در ذهن دانش آموزان می ماند و بار تربیتی زیادی دارد و دهه فجر برای دانش آموزان مساوی با شور و نشاط و شادابی و روحیه انقلابیگری است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار