هاتف علیمردانی در گفت و گو با پانا:

«هفت ماهگی» همه آن چیزی است که از سینما بلدم

هاتف علیمردانی با اشاره به این که «هفت ماهگی» همه آن چیزی است که از سینما می داند، گفت: این فیلم را ساده نکردم و در دکوپاژ آن کوتاه نیامدم.

کد مطلب: ۴۵۷۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد

هاتف علیمردانی کارگردان فیلم سینمایی «هفت ماهگی» در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا درباره ویژگی‌های آخرین ساخته خود که در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شرکت دارد، گفت: «هفت ماهگی» همه آن چیزی است که از سینما بلدم. این فیلم اولین کار من است که توانستم فیلمنامه اش را واو به واو و با جزئیات کامل اجرایی کنم.

وی افزود: سعی نکردم این فیلم را ساده کنم و در دکوپاژ آن کوتاه نیامدم. در حالی که در سینما این اتفاق به مراتب می افتد و بسیاری از فیلمسازان دکوپاژها را ساده می کنند. آنقدر که خطی به نظر می رسد. «هفت ماهگی» همچنین اولین فیلم من در مقیاسی با پروداکشن سنگین و است. اگرچه بودجه خیلی زیادی صرف ساخت آن نشده است، اما خوشبختانه منصور لشگری قوچانی تهیه کننده ای است که سینما را به خوبی می‌شناسد و با علاقه و عشق به این عرصه در آن فعالیت می کند. او محدودیت مالی برای من در کار ایجاد نکرد، دست من را در انتخاب بازیگرانی که مد نظرم بود، باز گذاشت. و شرایط مناسب را برای پیشبرد بهتر فیلم در اختیارم قرار داد. حال اگر نقص یا ایرادی احتمالی در کار وجود داشته باشد به کار من بر می گردد.
علیمردانی در پاسخ به این که آیا «هفت ماهگی» را همچون ساخته قبلی خود«کوچه بی نام» در اقبال مخاطبان جشنواره موفق پیش بینی می کند یا نه، بیان کرد: من تاکنون هیچ وقت بین ساخته هایم دسته بندی نکرده ام و بخواهم یکی از آن ها را موفق و دیگری را ناموفق بدانم. فیلم هایم مثل فرزندانم هستند که یکی از آن ها پزشک است و دیگری مهندس و نمی توان به واسطه موقعیت شغلی شان آن ها را از هم جدا کرد.
کارگردان فیلم «مردن به وقت شهریور» درباره علت همکاری دوباره اش با باران کوثری که برای ایفای نقش در «کوچه بی نام» به کارگردانی وی نیز سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرده بود، خاطرنشان کرد: موفقیت باران کوثری در جشنواره فجر سال گذشته علت همکاری دوباره من با او نبود. بلکه نقش اصلی زن در «هفت ماهگی» را به او نزدیک می دانستم و به همین دلیل از او دعوت به همکاری کردم. در حالی که اتفاقا نقش احترام در فیلم «کوچه بی نام» را سال گذشته برای باران ننوشته بودم و حضورش در آن فیلم خیلی اتفاقی بود و سیمرغ را نتیجه داد. او بازیگر بسیار توانمند و باهوشی است.
وی همچنین ادامه داد: من اصولا به همکاری های مستمر اعتقاد دارم. بسیاری از اعضای گروه من در ساخت فیلم «هفت ماهگی» عواملی هستند که در شش فیلم قبلی ام نیز با آن ها همکاری کرده بودم و سعی می کنم این تیم را بعد از این هم حفظ کنم. هانیه توسلی و باران کوثری هم بازیگرانی هستند که در بیش از یک فیلم با من همکاری کرده اند و این استمرار باعث شناخت متقابل بین بازیگران و کارگردان و سایر عوامل می شود. اعتماد بیشتری بین گروه شکل می گیرد و همچنین توانایی و قابلیت های هر عضو در جایگاه و موقعیت خود بیشتر و بهتر بروز می یابد و در نهایت اثری باکیفیت تر را نتیجه می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار