نخستین جشنواره هوایی و هوانوردی سیمرغ در مازندران برگزار می شود

نخستین جشنواره هوایی و هوانوردی سیمرغ با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدای پروازی مازندران با محوریت امیر سرلشکر خلبان احمد کشوری و شهید سرلشکر خلبان پرویز ذبیحی هم‌زمان با ایام‌الله دهه‌‌فجر برگزار می‌‌شود.

کد مطلب: ۴۵۷۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، علی معتمدزادگان رئیس پارک علم و فناوری مازندران در نشست خبری نخستین جشنواره هوایی و هوانوردی سیمرغ اظهار کرد: نخستین جشنواره هوایی و هوانوردی سیمرغ با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدای پروازی مازندران با محوریت امیر سرلشکر خلبان احمد کشوری و شهید سرلشکر خلبان پرویز ذبیحی هم‌زمان با ایام‌الله دهه‌‌فجر برگزار می‌‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه شهرستان سیمرغ ظرفیت عظیمی در حوزه هوایی و هوانوردی دارد، ادامه داد: با توجه به برگزاری فن بازار در جشنواره، 10 ایده نوآورانه و فناورانه، قابل سرمایه‌گذاری و ورود به حوزه کسب و کار هوایی در این فن بازار پذیرش شده است که در روز برگزاری فن بازار ارائه خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور معاونان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه مازندران، گفت: از خانواده معزز شهدا پروازی استان و نیز از ایده های برگزیده در فن بازار تجلیل بعمل خواهد آمد.

معتمدزادگان با بیان پارک علم و فناوری مازندران به عنوان دومین مگا پارک کشور در حال فعالیت می باشد، افزود: دومین مگاپارک هوایی و هوانوردی کشور در مازندران وجود دارد که استعداد بالایی در این حوزه شناسایی شد. همچنین حدود هفت شرکت مرتبط با فن‌آوری هوایی و هوانوردی در مازندران وجود دارند که می‌توانند خدمات ارزنده‌ای برای این حوزه ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری مناسبی در حوزه هوایی و هوانوردی استان صورت گرفته و امیدواریم شکوفا شود، اضافه کرد: جمعیت نخبگان و فناوران در مازندران بالا است و می‌توانیم حجم صادرات محصولات دانش‌بنیان در استان را افزایش دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران بیان کرد: تعداد زیادی از شرکت‌ها آمادگی سرمایه‌گذاری در حوزه هوایی و هوانوردی کشور را دارند و این جشنواره فرصت مناسبی برای فرمانداران شهرستان‌ها به‌شمار می‌رود تا سرمایه‌گذران را برای رونق گردشگری جذب کنند.

معتمدزادگان با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری در راستای توسعه زیرساخت های مختلف برنامه‌ریزی می‌کند و می‌تواند در تجهیز فضاهای آزمایشگاهی و كارگاهی و همچینین مدرسه هوایی و هوانوردی كمك کند، عنوان کرد: امیدواریم مدرسه كسب و كار هوانوردی در استان مازندران راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری مازندران برای کاهش بار مالی دولت از بخش خصوصی در حوزه‌های نوآوری استفاده می‌کند، ادامه داد: همه مازندران را به‌عنوان گردشگری و دریای می‌شناسند اما در حوزه هوایی و هوانوردی استعداد بالایی داریم که با برگزاری این جشنواره می‌توانیم مازندران را به‌عنوان قطب هوایی کشور معرفی کنیم. تا از این فرصت استفاده كرده و موجب رونق كسب و كار استان شود.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران در پایان گفت: این جشنواره فرصت مناسبی است تا چالش‌ها و آسیب‌های حوزه هوایی و هوانوردی استان شناسایی و برای تقویت آن برنامه‌ریزی شود.

در ادامه دکتر خسروی نخستین جشواره هوایی و هوانوردی سیمرغ گفت، این جشنواره برای نخستین بار در شمال کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین موضوعی که در دوران پساتحریم به آن پرداخته شد مبحث هوایی کشور بود که تحریم‌های آن برداشته شد، افزود: به گفته مسئولان حدود 120 فروند هواپیما در روزهای اخیر خریداری شد و براساس ارزیابی‌ها این تعداد هواپیما در کشور بیش از 12 هزار شغل جدید ایجاد می‌کند اما ما حدود هزار نفر نیروی انسانی در این حوزه داریم.

دبیر نخستین جشنواره هوایی و هوانوردی سیمرغ با بیان اینکه ایجاد 21 هزار شغل جدید در حوزه هوایی فرصت طلایی برای مازندران به‌وجود آورده تا سهم قابل توجهی داشته باشد، تصریح کرد: این جشنواره ایجاد کسب و کار جدید در حوزه هوایی کشور را دنبال می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه هر موضوعی در کشور با پایه‌گذاری علم پیشرفت می‌کند، افزود: مازندران 22 خلبان شهید دارد که جایگاه این استان را در کشور در حوزه هوانوردی ارتقا داده است.

وی با بیان اینکه در ایجاد نمایشگاه صنعت هوانوردی بیش از 20 شرکت صنعت هوایی و هوانوردی حضور دارند، ادامه داد: بعضی از صنایع بسیار سنگین است و قابل حمل به این جشنواره نیستند اما ما تلاش کردیم هرچه که قابل حمل است در این جشنواره به نمایش گذاشته شود.

دبیر نخستین جشنواره هوایی و هوانوردی سیمرغ با بیان اینکه مشاهده موتور یک هواپیما و جنبه‌های آموزشی آن در حاشیه این جشنواره برنامه‌ریزی شد، اضافه کرد: محدودیت‌های ما در بخش پروازی زیاد است اما تلاش کریم بسیاری از این مجوزها را دریافت کنیم.

این مسئول با بیان اینکه انتظار داریم یک هلیکپتر کبری در این نمایشگاه داشته باشیم که نماد شهید کشوری است، افزود: نیروی هوایی کشور اعلام آمادگی کرد و این افتخارات به خاطر دلاوری شهیدان پروازی استان است.

وی با بیان اینکه در کنار این جشنواره کلاس‌های توجیهی هوانوردی با حضور متخصصان و خلبانان برگزار می‌شود، تصریح کرد: مخاطبان این جشنواره در تمامی سنین از مدرسه تا دانشگاه هستند و در پایان دوره آموزشی به مخاطبان گواهینامه معتبر اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال‌های آینده این جشنواره به‌صورت بین‌المللی برگزار شود، اظهار کرد: تبادل دانش و فناوری در حاشیه این جشنواره صورت می‌گیرد.

دبیر نخستین جشنواره هوایی و هوانوردی سیمرغ از تعامل ارزنده فرماندهی هوانیروز کشور برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره خبر داد و بیان داشت: هواپیمایی ماهان اعلام آمادگی کرد و یکی از خروجی‌های این جشنواره می‌تواند به‌کارگیری فرزندان شهدای هوانیروز در حوزه هوایی کشور باشد.

وی گفت: بیشتر آب‌بندان‌های استان مازندران قابلیت فرود هواپیماهای دوزیست را دارند که با بهره‌گیری از این صنعت می‌توان به حوزه گردشگری کمک کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار