معاون پرورشی و فرهنگی وزیر:

قضاوت درست و مثبت اندیشی را به دانش آموزان آموزش دهیم

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: باید به دانش آموزان و فرزندان خودمان مثبت اندیشی، قضاوت صحیح، تحمل آرای مخالف، خوب گوش دادن و پردازش اطلاعات را آموزش دهیم تا مشکلاتمان کمتر شود.

کد مطلب: ۴۵۶۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حمیدرضا کفاش در مجتمع فرهنگی رفاهی منطقه 12 تهران با تاکید بر تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و نقش آفرینی قشر فرهنگی در این زمینه اظهار کرد: وقتی حرف از قومیت است اقوام را می توان قوم ترک، لر و بلوچ دانست ولی وقتی حرف از ملیت است جمهوری اسلامی ایران می شود ملیت؛ منافع ملی ما در گرو حضور گسترده در صحنه است.

وی افزود: آنجا که منافع ملی است نباید حرفی از قومیت باشد و رسیدن به این جایگاه به تربیت دانش آموزان توسط ما فرهنگیان بازمی گردد.نمونه بارز این توجه به ملیت را می توان در انقلاب شکوهمند ایران اسلامی یافت ؛ جایی که هر کس در وسع خود به پیروزی انقلاب کمک می کرد و حال نیز باید همین باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نباید بین شهدا تفاوتی قائل شد گفت: پرداختن بیش از حد به اینکه این شهید از شهر است یا روستا یا با چه درجه ای شهید شده، اشتباه است. همه شهدا عزیز هستند و باید یادشان را گرامی داشت.

وی با اشاره به جوان باور بودن امام راحل و اعتقاد ایشان به جوانان ادامه داد: امام به جوانان اعتماد و اعتقاد داشتند و در جنگ فرماندهی عملیات را به عهده آنان می سپردند.

کفاش گفت: آفرین بر مدیرانی که چهار تشکل دانش آموزی را در مدارس به هم پیوند زدند. در گذشته 23 تشکل در کنار یکدیگر در مدارس فعالیت داشتند و نسل اولی ها از آن تشکل ها بیرون آمدند و انقلاب کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مورد ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت و تاکید سند تحول بنادین بر تربیت دانش آموزان در ابعاد مختلف گفت: اگر ما تنها به یک بعد آموزش بپردازیم منجر به افراطی گری می شود.اگر فقط به بعد فناوری بپردازیم یا به بعد تنها کنکور در آینده نمی توانیم انتظار سلامت تفکر و اندیشه را از آن ها داشته باشیم. تربیت قرآنی، سیاسی، اجتماعی، آموزشی به اندازه هم مهم است.

وی ادامه داد:افراطیون کسانی هستند که بجز خود کسی را نمی بینند و تنها یک بعد را گرفته و پیش می روند. ارتباط صحیح و سالم را باید از ابتدا به بچه ها اموزش دهیم.

کفاش در مورد مهربانی اما راحل گفت: حضرت امام خمینی(ره) وقتی در بستر بیماری بودند پزشک معالجشان که طاغوتی بود را با مهربانی به حضور پذیرفتند در حالی که همه فکر می کردیم برخورد ایشان با آن پزشک بسیار سخت خواهد بود.ما باید اینها را یاد بگیریم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت از سوی مقام معظم رهبری و عمق بینش بالای ایشان در این نامگذاری گفت:اگر بخواهیم همدلی حاصل شود، باید احترام به همدیگر را به دانش آموزان آموزش دهیم. قشر بزرگ دانش آموزان و خانواده هایشان رقمی حدود 40 میلیون نفر می شود که باید این مورد را همه ما در نظر بگیریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مورد آموزش مهارت گوش دادن به دانش آموزان و اهمیت زود قضاوت نکردن گفت: آموزش صحیح به دانش آموزان وظیفه ماست. آنها وقتی آموزش صحیحی داشته باشند، اگر دقت به کلام و قضاوت درست را آموزش ببینند دیگر فردی که یک موضوعی را خلاف نظر آنها بیان می کند با یکدیگر به مشکل برنمی خورند. باید در آموزش تحمل آرای مخالف، دقت کنیم و تحلیل درستی بدست آوریم و سریع قضاوت نکنیم.

وی با تاکید بر ایجاد روحیه مثبت اندیشی در جامعه گفت: ما باید در جامعه مثبت اندیشی و مثبت نگری را گسترش دهیم. فعالیت هایی که دانش آموزان انجام می دهند، توصیفاتشان، رفتارشان باید مملو از مثبت اندیشی باشد.

کفاش یاد آور شد: باید در زمانی که از ما انتقاد می شود بتوانیم رفتار صحیحی انجام دهیم و با صبر و تحمل به مساله بپردازیم و منتقد را آرام کنیم.احترام به شخصیت دیگران خیلی مهم است. باید بتوانیم وقتی موضع اشتباهی گرفته شده با منطق درست به آن پاسخ دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار