معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور

فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست سالم حق همه ما است

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور : فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست سالم حق همه بچه ها و بزرگسالان است و در سند تحول بنیادین این نکته مهم آمده است

کد مطلب: ۴۵۵۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، سید جواد قوامی نژاد با تشکر ویژه از انجمن اولیای مدرسه به دلیل نقش پر رنگ آنها در تعامل با آموزش و پرورش گفت: ما در سطح دنیا چند چالش بزرگ جهانی داریم. مسائل زیست محیطی مسائل جهانی است و حل آنها عزم جهانی می خواهد و همه باید در حل آن کوشا باشیم.

وی با بیان این که آموزش و پرورش در خیلی از جلسات نشان داده است که نقش فرهنگ سازی دارد افزود: فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست سالم حق همه بچه ها و بزرگسالان است و در سند تحول بنیادین این نکته مهم آمده است مدرسه محور تحولات منطقه و محله است و آموزش و پرورش خودش را مطابق دستور مقام معظم رهبری ملزم به اجرای آن می داند.
قوامی نژاد ادامه داد: ما در مدارسمان طرح هر دانش آموز حداقل یک نقش را داریم، در مدارس هر دانش آموز حداقل یک نقش را باید بر عهده بگیرد برای این که فرهنگ سازی شود و کودکان ما هویت پیدا کنند و بتوانیم در آینده مدیران خوبی داشته باشیم.
وی با اشاره به طرح یک صد دبیرخانه، یک صد مدرسه اظهار کرد: این طرح از نیشابور شروع شد و در حال حاظر در کشور در حال اجرایی شدن است و در اجلاس وزرای آموزش و پرورش کل دنیا در کره­ی جنوبی برگزیده شد، این گونه برنامه ها نمود همین طرح است و هر مدرسه یک دبیر خانه است.
در ادامه این مراسم سید عباس حسینی شهردار نیشابور با برشمردن اهمیت همکاری با یکدیگر و احساس مسئولیت و با بیان این که لازمه پیشرفت همکاری همه ی مردم با یکدیگر است گفت: همکاری که بین آموزش و پرورش و شهرداری به وجود آمده است شروع بسیار خوبی می­باشد که دانش آموزان یاد بگیرند از ابتدا چگونه با مسائل و مشکلات کنار بیایند.
وی با بیان این که به زباله طلای کثیف می گویند افزود: در حال حاظر ما روزانه ۲۲۰ تن زباله در ۳۰ کیلومتری شهرستان دفن می کنیماگر ما بتوانیم از آن استفاده­ی درست بکنیم برای ما درآمد زا می­باشد
گفتنی است که در طی این مراسم نمایشگاهی از کار دستی های خلاقانه دانش آموزان مدارس سطح شهرستان به معرض نمایش در آمد که در آنها دانش آموزان با استفاده از مواد بازیافتی آثار جالب و زیبایی را خلق کرده بودند. همچنین دانش آموزان در این مراسم سرودهای زیبایی با محتوای محیط زیست را برای مسئولین سرودند و در پایان این مراسم زنگ بازیافت توسط مسئولین شهرستان به صدا در آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار