رئیس سازمان مدارس غیردولتی، مشارکت های مردمی و خانواده:

باید زمینه واگذاری قوانین بیش از گذشته به شوراها فراهم شود

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، مشارکت های مردمی و خانواده گفت : باید زمینه واگذاری قوانین بیش از گذشته به شوراها به منظور رشد آگاهی های سیاسی و رونق اجتماعی فراهم شود.

کد مطلب: ۴۵۳۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، مرضیه گرد در همایش سالیانه شوراهای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، با بیان این که تلاش هایی که به تنهایی توسط آموزش و پرورش صورت می گیرد کافی نیست ، اظهارکرد: باید زمینه تحقق قوانین مربوط به شوراها به منظور رشد آگاهی های سیاسی و رونق اجتماعی بیش از گذشته فراهم شود.

وی بررسی راهکار موجود در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تقویت جایگاه شوراها را ضروری دانست و تصریح کرد : سیاست های وزارت آموزش و پرورش برای ساماندهی نیروی انسانی و توزیع اعتبارات استانی در قالب این شوراها محقق شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، مشارکت های مردمی و خانواده با رد الگوی هیات امنایی برای اداره آموزش و پرورش اظهار کرد: باید برای اجرای قانون شوراهای آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه ریزی کرد چرا که بالاترین مقام های هر استان و شهرستان ضامن اجرای این قانون هستند.
گرد با بیان این که هیچ کشور توسعه یافته ای بدون انسان های توسعه یافته ، وجود ندارد، افزود: اگر امنیت، آگاهی سیاسی و اجتماعی و رونق اقتصادی می خواهیم باید کاری کنیم که آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خود برسد.
وی به آموزش های فنی و حرفه ای با توجه به نیازهای هر استان اشاره کرد و گفت: امروز شاهد دیدگاه مثبت خانواده ها به رشته های فنی حرفه ای و کاردانش هستیم و این موضوع می تواند در درازمدت تاثیرات بسیارمثبت در عملکرد نظام آموزشی کشور و بالطبع شرایط شغلی و اقتصادی جامعه داشته باشد.
گرد، با تاکید بر کارآمد کردن شوراهای آموزش و پرورش ، افزود: درآمدهایی که برای آموزش و پرورش در قانون تصریح شده از حقوق آموزش و پرورش است که باید به آنها پرداخته شود.
وی همچنین به دادن اختیار توزیع و ساماندهی نیروی انسانی و اعتبارات آموزش و پرورش به هر استان و جلب مشارکت نیکوکاران و توانمندی های مردمی در توسعه مدارس استان ها تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار