امام جمعه سمنان:

دست خدا با مستضعفین است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دست خدا با مستضعفین است، عنوان کرد: خداوند امت پیامبر را از صدر اسلام تا کنون با ضعفا یاری کرد.

کد مطلب: ۴۵۳۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، با بیان اینکه دست خدا با مستضعفین است، عنوان کرد: خداوند امت پیامبر را از صدر اسلام تا کنون با ضعفا یاری کرد .

وی، در جمع اعضای سازمان بسیج مهندسین و هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان سمنان با بیان اینکه بسیج مهندسین از بهترین و کارامدترین اقشار بسیج است عنوان کرد: هرجا که بسیج حضور پیدا کند، زیبایی در آنجا تجلی می یابد و بسیج مهندسین نیز از این قاعده مستثنی نیست .

امام جمعه سمنان، نجات گرفتاران و کمک به نیازمندان را از بهترین انواع خدمت دانست و گفت: در راه کمک به نیازمندان و دست گیری گرفتاران هراندازه تلاش شود کم است .

شاهچراغی با تاکید بر تلاش بیشتر در جهت عمران و آبادانی کشور گفت: افزایش تولید و ایجاد اشتغال علاوه بر پیشرفت و آبادانی کشور، اجر اخروی زیادی به دنبال دارد و کار و زحمت در این راه بی نتیجه نمی ماند .

نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان افزود: طبق آیه شریفه قرآن، انسان فرزند تلاش است و به هراندازه سعی و تلاش کند نتیجه اش را می بیند .

شاهچراغی با بیان اینکه دست خدا با مستضعفین است، عنوان کرد: خداوند امت پیامبر را از صدر اسلام تاکنون با ضعفا یاری کرد و بسیج مستضعفین نیز از همین قشر است.

وی داشتن سلاح معنوی را لازمه بسیج دانست و گفت: بسیج نیازمند سه سلاح دعا، اخلاص و نماز است که با داشتن این سلاح ها در هرکاری موفق خواهد بود .

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر اهمیت دعا، آن را قرآن صاعد عنوان کرد و گفت: دعا، در کنار قرآن و حب اهل بیت، راه ارتباط و انس انسان با خداوند است و از مهمترین سلاح های یک بسیجی است .

شاهچراغی، اخلاص را یکی دیگر از ابزارهای معنوی بسیج عنوان کرد و گفت: اخلاص یعنی کار برای خدا باشد و پیش نیاز هرکاری است، امام خمینی(ره) به این خصلت بسیج غبطه می خورد .

وی، نماز را از دیگر سلاح های بسیج دانست و گفت: نماز عامل ترقی انسان است، اگر نماز قبول شود بقیه اعمال انسان نیز مورد قبول واقع می شود .

نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان با قدردانی از تلاش های سازمان های بسیج مهندسین و نظام مهندسی استان سمنان گفت: این دو سازمان با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و دوستدار انقلاب اسلامی خدمات خوبی ارائه داده اند و در آینده هم می توانند در پیشرفت کشور تاثیرگذار باشند .

شاهچراغی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: بسیج مهندسین و سازمان نظام مهندسی در ارتباط با موضوع اقتصاد مقاومتی که مطالبه مهم مقام معظم رهبری است، وظیفه مهمی بر دوش دارد؛ چرا که کمک به نیازمندان و محرومان و اصلاح ساختارها و ارائه راهکارهای متناسب با نیاز امروز کشور در حیطه متخصصان این دو سازمان است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار