رئیس جمهور چین:

توسعه روابط ایران و چین به نفع صلح و توسعه منطقه و جهان است

رئیس جمهور چین گفت: ایران شریک مهم چین در منطقه خاورمیانه است و ارتقای سطح روابط دو جانبه دو کشور با منافع دولت ملت دو کشور مطابقت دارد.

کد مطلب: ۴۵۳۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، رئیس جمهور چین پس از جلسه امضای تفاهم نامه با حضور وزرای دو کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اولین سفرش به ایران بوده است گفت: سفر من به منظور همراهی با مسئولان ایران برای ترسیم چشم انداز روابط ایران و چین بوده است تا همکاری های بین دو کشور را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه با آقای روحانی مذاکرات صادقانه و ثمربخشی داشتم تصریح کرد: در رابطه با مسائل مورد علاقه مشترک تبادل نظر کردیم و به توافقات گسترده ای دست یافتیم.

شی جین پینگ با اشاره به اینکه در مذاکرات امروزم با آقای روحانی روابط ایران و چین را طی 45 سال گذشته مرور کردیم گفت: مناسبات دو کشور پیشرفت چشم گیری داشته است و اعتماد سیاسی متقابل و همچنین همکاری ها و مبادلات فرهنگی تقویت یافته است و کشور چین برای سالهای متمادی جایگاه بزرگترین شریک تجاری ایران و بزرگترین وارد کننده نفت خام را حفظ کرده است.

رئیس جمهور چین با تاکید بر اینکه طرفین تاکید دارند تا با تقویت همکاری ها از منافع کشورهای در حال توسعه دفاع کنند خاطر نشان کرد: در این سفر اطمینان کامل برایم در مورد چشم انداز روابط دو کشور حاصل شد که توسعه روابط فی مابین به نفع ملت و دولت دو کشور مسؤول به توسعه منطقه و جهان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار