جهاد کشاورزی آذربایجان غربی باید 15هزار بی سواد در 4 سال جذب کند

براساس برنامه شتاب بخشی سواد آموزی در استان آذربایجان غربی، سهمیه در نظر گرفته شده برای سازمان جهاد کشاورزی، جذب 15هزار نفر بی سواد برای 4 سال آینده خواهد بود.

کد مطلب: ۴۵۲۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا،نادر صفرزاده ، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه، بر ضرورت ورود و کمک جهاد کشاورزی به اجرای طرح سوادآموزی در استان بویژه در روستاها تاکید کرد.

وی افزود: با تلاش و مجاهدت مدیران جهادگر سازمان جهاد کشاورزی استان، می توانیم به کشاورزان و روستاییانی که از نعمت سواد بی بهره اند، آموزش دهیم که نتیجه این آموزش و سوادآموزی، بدون تردید در ارتقای بهره وری و همچنین ارتقای ظرفیت های تولید در بخش کشاورزی، موثر خواهد بود.
معاون استاندار با بیان اینکه در اجرای طرح سوادآموزی و ریشه کن نمودن بی سوادی در استان، همه دستگاهها و مدیران باید مشارکت کنند نیز اظهار کرد: نباید انتظار داشته باشیم که آموزش و پرورش به تنهایی طرح سوادآموزی را در استان اجرا کند، بلکه دیگر دستگاهها بویژه جهاد کشاورزی، می تواند نقش شایانی را در اجرای این طرح ایفا کند.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی می تواند با برنامه ریزی و تشکیل یک تیم کارشناسی و همچنین بهره گیری از توان و ظرفیت دهیاری ها، کشاورزان فاقد سواد استان را آموزش دهد که بدون تردید با اجرای این امر، شاهد تحولی چشمگیر در عرصه کشاورزی و تولید خواهیم بود.
صفرزاده اضافه کرد: این اقدام جهاد کشاورزی استان در راستای کمک به طرح سوادآموزی به کشاورزان و روستاییان، می تواند بعنوان یک الگو در کشور مطرح شود.
«اسمعیل کریم زاده» مدیرکل جهاد کشاورزی استان هم در این جلسه با اشاره به تفاهم‌نامه ارتقای سطح سواد بهره‌برداران کشاورزی گفت: این تفاهم نامه میان جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش استان منعقد شده و بر این اساس قرار است با همکاری آموزش و پرورش، برنامه سواد آموزی در روستاها اجرایی شود.
در ادامه «محمدرضا نجفی» معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: جایگاه استان آذربایجان غربی در خصوص سواد از میانگین کشوری پایین تر است.
وی با بیان اینکه پایان برنامه شتاب بخشی سال 1397 است؛ افزود: اگر ما بتوانیم هر سال 50 هزار نفر بی سواد را تحت پوشش قرار دهیم و تمامی دستگاه ها ی اجرایی استان در این امر خطیر نقش آفرینی و ایجاد انگیزه نمایند، فرآیند آموزش و ریشه کنی سواد راحت تر و سریع تر انجام خواهد شد.
وی بیان داشت: سهمیه در نظر گرفته شده برای سازمان جهاد کشاورزی استان 15هزار نفر از مخاطبان بیسواد این دستگاه اجرایی برای 4 سال آینده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار