همگام با شهدای آسمانی امور تربیتی/۱

برادران شهید حسن زاده از دستفروشی تا جبهه های نبرد حق عیله باطل

روز امور تربیتی فرصت خوبی است برای معرفی شهدای این حوزه فرهنگی که با تقدیم خون خود، دانش آموزان را در عمل و نه در قالب حرف و کلام با آرمان های انقلاب آشنا کردند. شهید رجب زاده یکی از این شهدای پرفروغ عرصه امور تربیتی به شمار می روند.

کد مطلب: ۴۵۱۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، نهاد امور تربیتی به عنوان نهادی برای حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزشهای انقلاب در مدارس در طی هشت سال جنگ تحمیلی با تقدیم 411 شهید، بار دیگر نشان داد که رسالتی بزرگ در عرصه آموزش و به ویژه پرورش روح انسانی برعهده دارد. از این رو روز 8 اسفند به همت والای شهیدان رجایی و باهنر در سال 57 به عنوان نهاد امور تربیتی در وزارت آموزش وپرورش رسمیت یافت و به نام روز امور تربیتی مورد تقدیر قرار می گیرد تا از شهدای این عرصه و نیز فعالان حوزه امور پرورشی و تربیت تقدیر به عمل آید.

روز امور تربیتی فرصت خوبی است برای معرفی شهدای این حوزه فرهنگی که با تقدیم خون خود، دانش آموزان را در عمل و نه در قالب حرف و کلام با آرمان های انقلاب آشنا کردند. در واقع بزرگداشت امروز از شهدای امورتربیتی نشانگر توجه ویژه به مقام شامخ همه ی شهدا به ویژه 5 هزار شهید آموزش وپرورش وخاصه 410 شهید امورتربیتی کشور عزیزمان ایران است.

در همین راستا، خبرگزاری پانا درصدد است با معرفی ابعاد شخصیتی شهدای امور تربیتی، آن ها را بیش از گذشته در قالب الگوهای رفتاری والا به دانش آموزان معرفی کند.
زندگی نامه شهید حسن رجب زاده
شهید حسن رجب‌زاده در سال 1333 همزمان با نیمه شعبان در یک خانواده کم‌درآمد به دنیا آمد و دوران کودکی خود را در تهران سپری کرد در سن شش سالگی به اردبیل آمد و شروع به تحصیل کرد.
شهید زمانی که درس می‌خواند، ورزش را هم به موازات تحصیل در برنامه خود قرار داده بود. وی در تابستان برای اینکه کمک حال خانواده شود به دست‌فروشی می‌پرداخت و از این راه هم اوقات فراغت خود را پر می‌کرد و هم توانسته بود حداقل قسمتی از نیازهای خود را فراهم کند. شهید رجب زاده در سن حدود 13 الی 14 سالگی دروازه‌بانی را انتخاب کرد و در این راه تلاش فراوانی انجام داد تا توانست دروازه‌بان اردبیل شود و در مسابقات فراوانی شرکت داشت و هم‌زمان تحصیل خود را ادامه می‌داد.
دوران دبیرستان خود را در دبیرستان 17 شهریور به پایان رساند وقتی دوران سربازی فرا رسید، ایشان به خدمت اعزام شدند و در پادگان سراب دوره آموزشی 6 ماهه خود را به پایان رساند و به عنوان سپاه دانش آن زمان به یکی از شهرهای کردستان (دیوان درّه) به عنوان معلم اعزام شد و بقیه خدمت سربازی خود را انجام داد. بعد از پایان خدمت به استخدام آموزش و پرورش درآمد و به یکی از روستاهای نزدیک اردبیل (مهمان دوست) با چند نفر از دوستان خود به خدمت ادامه داد و هم زمان با شروع انقلاب به جمع انقلابون پیوست و در تمام تظاهرات و اجتماعات شرکت می‌کردند.
شهیدی که پیرو برادرش شد
با آغاز جنگ تحمیلی در سال 59 ایشان خود را به ستاد جنگ جهت حضور در جبهه معرفی کردند تا در جبهه‌ها حضور یابند با معرفی خود به منطقه جنگی و اعزام در منطقه گیلان غرب به نبرد با دشمن پرداختند و پس از پایان دوره خدمت شش ماهه به اردبیل برگشت و در آموزش و پرورش به خدمت در مدارس اردبیل ادامه داد.
شهید رجب زاده در نهایت پس از شهادت برادرش و علیرغم مخالفت خانواده راهی جبهه های جنگ می شود و پس از 18 ماه حضور، در تاریخ 19 اردیبهشت سال 65 در عملیات فاو به درجه رفیع شهادت نایل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار