بیمارستان سلول درمانی رویان در انتظار اعتبار

رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی با اشاره به کندی روند ساخت بیمارستان سلول درمانی این مجموعه گفت: حدود 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این مرکز درمانی مورد نیاز است.

کد مطلب: ۴۵۱۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ دکتر حمید گورابی روز یکشنبه گفت: مدت هاست که به دنبال ایجاد این مرکز درمانی هستیم اما به دلیل کمبود اعتبار، روند ساخت این بیمارستان کند بوده و این پروژه درمانی در وضعیت نامناسبی قرار دارد.
گورابی تاکیدکرد: با ادامه این وضعیت، ما نمی توانیم حداقل در 3 تا 4 سال آینده هم شاهد راه اندازی این مرکز درمانی برای ارائه خدمات به بیماران باشیم.
وی اظهار کرد: نیاز به یک بیمارستان به عنوان مرکز تحقیقات بالینی و مکانی مناسب برای ارایه خدمات سلول درمانی به شدت احساس می شود. این بیمارستان منحصر به کادر تخصصی پژوهشگاه نمی باشد و همه استادان و محققان کشور که ایده ای در این زمینه دارند، می توانند طرح خود را در یک مرکز استاندارد عملی کنند.
گورابی ادامه داد: کشورهای همجوار که دانش لازم در این زمینه را به صورت بومی در اختیار ندارند، می کوشند با صرف بودجه های کلان و استفاده از دانشمندان دیگر کشورها، در این کار از ایران پیشی گیرند.
رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه ما علیرغم دانش کافی، متاسفانه درگیر تامین منابع هستیم،گفت: شهرداری تهران این امید را در دل محققان روشن کرد، اما با کمبود نقدینگی نتوانست طرح را مطابق برنامه پیش ببرد.
وی با اشاره به این که بیمارستان در مرحله خاکبرداری و تثبیت دیواره ها است، تاکید کرد: انتظار داریم با عزم ملی شاهد تحقق این پروژه مهم باشیم.
گورابی به حضور موثر خیرین و نیکوکاران در ساخت این مرکز درمانی نیز اشاره کرد و گفت: خیرین با تامین هزینه بخش هائی از این بیمارستان علاوه بر سهیم بودن در اجر اخروی، مددرسان بیماران باشند.
رئیس پژوهشگاه رویان همچنین از پروژه ای با زیربنای بیست هزار متر مربع برای برپایی بیمارستان سلول درمانی در اصفهان خبر داد و گفت: پیشرفت این طرح حداقل 40 درصد است، اما برای موافقت اصولی احداث بیمارستان گفته می شود که ظرفیت تخت بیمارستانی برای اصفهان تکمیل است.
عملیات اجرایی احداث بیمارستان سلول درمانی در تهران شهریور ماه سال 93 در ضلع شرقی بزرگراه شهید باقری آغاز شد. مساحت این بیمارستان 324 تختخوابی، به 70 هزار متر مربع می رسد.
بیمارستان رویان علاوه بر بخش مربوط به درمان ناباروری از شش بخش مختلف دیگر برخوردار است که از آن جمله می توان به بخش پیوند مغز استخوان اشاره کرد. همچنین یک طبقه از این مرکز درمانی به تولید کلینیکال سلول جهت درمان بیماران اختصاص یافته است.
منبع:ایرنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار