جلسه هم اندیشی مدیران مستقل و نمایندگان معلمان دوره ابتدایی برگزار شد

جلسه هم اندیشی مدیران مستقل و نمایندگان معلمان دوره ابتدایی شهرستان ایجرود با حضور معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، در محل سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد .

کد مطلب: ۴۵۱۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، داود بهرامی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایجرود ضمن تقدیر از زحمات معلمان دوره ابتدایی گفت :شورای معلمان بهترین بستر برای مشارکت عناصر اصلی مجموعه آموزش و پرورش درامر تعلیم و تربیت است .

وی در ادامه افزود: شورای معلمان از مهم ترین ارکان در سطح مدارس است که تصمیمات این حوزه می تواند نقش اساسی درارتقای کیفیت آموزشی داشته باشد و نگاه مسئولانه به شورای معلمان و اصلاح رویکرد تبیین وظایف شورای معلمان بر عهده مدیران مدارس است .

بهرامی همچنین ضمن تاکید بر بهره مند شدن از ظرفیت تمامی معلمان در تصمیم سازی ها تصریح کرد: موفقیت در مدارس در گرو همکاری و تعامل تمامی نیروهای آموزشگاه است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایجرود به فعالیت های اجرا شده در زمینه کاهش نرخ بی سوادی اشاره و اظهار داشت :گسترش مراکز پیش دبستانی ،تاسیس آموزشگاه استثنایی وکلاس های آموزش خانواده از جمله مهمترین این اقدامات است .

بیات با اشاره به اجرای طرح های اولویت دار در دوره ابتدایی گفت: شورای معلمان در پیشبرد اهداف آموزشی نقش کلیدی دارد .

این مقام مسئول در ادامه افزود: درس پژوهی از طرح های مهمی است که در دوره ابتدایی به جد در حال پیگیری است که با اجرای دقیق آن حرفه معلامان به نمایش گذاشته می شود .

معاون آموزش ابتدایی اداره کل ضمن اشاره به طرح جابربن حیان خاطر نشان کرد: تولید دانش و مشارکت در پروژه ها پژوهشی از جمله درس پژوهی خواهد توانست نیاز ها و خواسته ها دانش آموزان در امر آموزش را برطرف نماید و باید از درس پژوهی به عنوان یک فرایند یاد دهنده و یادگیرنده در جهت حرفه ای شدن معلمان و تخصصی شدن مهارت های معلمان بهرمند شد.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی و تبیین ارزشیابی کیفی و توصیفی تصریح کرد: اگر فلسفه و اهمیت این ارزشیابی بر همگان روشن گردد آموزش و تدریس در کلاس با انگیزه و رغبت مضاعفی جریان خواهد یافت.

در پایان جلسه بیات به دانش آموزان طرح تلفیق و فراگیر اشاره کرد و گفت: این دانش آموزان به لحاظ مشکلات ویژه جسمانی و روحی نیازمند توجه معلمان می باشند تا شوق و امید یادگیری در این دانش آموزان را به سرمنزل مقصود برسانیم .

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار