3 جشنواره فرهنگی و هنری در همدان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری سه جشنواره ادبی، موسیقی سنتی و شعر استانی انقلاب در دهه فجر در استان همدان خبر داد.

کد مطلب: ۴۴۷۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرنگار پانا از استان همدان، فاضل عبادی در کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر استان همدان اظهار کرد: کمیته‌های مختلفی برای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های دهه فجر شکل گرفته که مسئولیت کمیته فرهنگی ـ هنری به عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.
وی بیان کرد: زمینه‌سازی در راستای رشد و بسط یافتن پیام انقلاب و تبیین آرمان‌های انقلاب جزو سیاست‌های اجرایی کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بر آگاه‌سازی نسل جوان با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در دهه فجر تأکید کرد و افزود: از اولویت‌های کمیته فرهنگی و هنری در اجرای برنامه‌ها اهمیت دادن به اندیشه‌ها و دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.
وی با اشاره به اینکه هدف ما هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی است، اضافه کرد: سیاست اجرایی در حوزه فرهنگ و ارشاد توسعه و تقویت مشارکت‌های مردمی، انجمن‌ها و تشکل‌ها است.
عبادی تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت‌های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر استان اجرای برنامه‌هایی متناسب برای قشر کودک و نوجوان و جوانان است تا فضای شادابی و نشاط برای آنان فراهم شود.
وی با تأکید بر اینکه جهت‌دهی برنامه‌ها در راستای توسعه و تحکیم وحدت ملی و انسجام است، افزود: همه دستگاه‌های دخیل در کمیته فرهنگی و هنری باید تلاش کنند تا از همه امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی در استان به نحو مطلوبی استفاده کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: هم‌افزایی، واگذاری امور فرهنگی به مردم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود سه اولویت اصلی در اجرای برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر است.
وی بیان داشت: در ایام‌الله دهه فجر جشنواره ادبی در شهرستان ملایر، جشنواره موسیقی سنتی فجر در شهرستان نهاوند و همایش استانی شعر انقلاب در شهرستان کبودراهنگ برگزار خواهد شد.
عبادی یادآور شد: مشارکت صدا و سیما و اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی اخبار از جمله برنامه‌های مهمی است که در این کمیته از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی در پایان سخنانش با اشاره به وظایف و مأموریت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: فراهم‌سازی مشارکت هنرمندان و فرهنگیان در برنامه‌ها، استفاده از ظرفیت بالقوه هنر و برپایی نمایشگاه‌ها و برگزاری جشنواره‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری از وظایف این سازمان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار