علت شیوع خشکی چشم در زنان

هر چه سن فرد بالاتر می‌رود از میزان ترشح لایه آبکی اشک کاسته می‌شود و این امر در زنان بیشتر شایع است.

کد مطلب: ۴۴۴۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ دکتر کی‌پور متخصص چشم گفت: معمولا خشکی چشم امروزه با شیوع فراگیر‌تری نسبت به گذشته مواجه است که کلیه‌ی رده‌های سنی و جنسی‌ را در بر می‌گیرد اما میزان شیوع خشکی چشم در بانوان به ویژه در سنین پس از یائسگی نسبت به سایرین فراگیرتر است‌.
وی افزود: یکی از پیامدهای سنی شایع در دوران کهولت و سالمندی خشکی چشم به شمار می‌رود که در نتیجه کاهش کمیت و کیفیت ،کاهش اشک و رطوبت بروز پیدا می‌کند و از شاخص‌های محیط زیستی به ویژه آلودگی هوا از عوامل خشکی چشم قلمداد می‌شود و به افرادی که به درجاتی از خشکی چشم مبتلا هستند و در معرض آلودگی هوا قرار دارند توصیه می‌شود تا از قطره‌های ویژه اشک مصنوعی استفاده کنند تا از عفونت‌ها و حساسیت‌های چشمی در مواقع تشدید آلودگی هوا در امان باشند.
دکتر کی‌پور اظهار داشت: همچنین استفاده از برخی از داروهای ضد بارداری و آنتی هیستامین‌ به بروز یا تشدید سندروم خشکی چشم منجر می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: بانوانی که دچار بیماری و اختلالات مرتبط با سیستم ایمنی نظیر بیماری آرتریت هستند نیز خشکی چشم را تجربه خواهند کرد. از علائم خشکی چشم می‌توان به این موارد اشاره کرد: احساس سوزش،‌ خارش و ناراحتی، قرمزی چشم، تاری دید که اغلب با پلک زدن بر طرف می‌شود.
دکتر کی‌پور با اشاره به استفاده از وسایل گرما‌زا در فصل سرد سال افزود: در این مواقع بخور برای مرطوب نگه داشتن فضای اتاق لازم است.
منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار